منوی دسته بندی

امنیت بیت کوین و رمز عبورهای دو مرحله ای (۲AF)

تایید هویت دو  مرحله ای(2FA) چیست
تایید هویت دو مرحله ای(۲FA) چیست

در این مقاله قصد داریم تا راجع به سرویس های ۲FA مانند Authy یا Google Authenticator صحبت کنیم

در عمل ۲FA یک روش امنیتی است که می توان به صورت رایگان از آن برای ایجاد یک لایه امنیتی برای اطلاعات آنلاین استفاده کرد. این لایه امنیتی اجازه دسترسی هکر را بسیار سخت می کند. زیرا باید علاوه بر نام کاربری و رمز عبور شما، به فاکتور دیگری که همیشه همراه شما است و بر روی تلفن همراه یا سخت افزار امنیتی شما قرار دارد، نیز دسترسی داشته باشد. در این روزها که هکرها سعی دارند اطلاعات و سرمایه های شما را سرقت کنند، ۲FA می تواند به عنوان یک ابزار امنیتی حیاتی مورد استفاده قرار گیرد.

اساسا نصب این برنامه ها بر روی گوشی ساده است به این صورت که ما ابتدا برنامه AF2 را بر روی گوشی خود نصب میکنیم سپس برای دریافت کد ۲FA  به بخش امنیتی(security) حساب کاربری خود در کیف پولتان ویا در صرافی مراجعه کنید. در این بخش حساب کاربری شما باید یک کد QR یا کد الفبایی ارائه دهد تا بتوانید آن را به سرویس تایید رمز عبور دوعاملی خود اضافه کنید

تایید هویت دو مرحله ای(2FA) چیست
تایید هویت دو مرحله ای(۲FA)

از دریافت پشتیبانی برای بازیابی ۲FA در زمانی که نیاز به آن دارید اطمینان حاصل کنید. معمولا برای فعال کردن ۲FA حساب کاربری، نیاز است که PIN را وارد کنید. پس از آن ۲FA فعال خواهد شد و از این پس باید برای ورود از ۲FA نیز استفاده کنید.

حال اگر هنگام ورود به کیف پل یا حساب کاربری استخر( مثلا Viabtc) برنامه Google Authenthicator از گوشی همراهمان به هر دلیلی از بین رفت چه باید بکنیم؟

علی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی امداد شبکه
لوگو png امداد شبکه