هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

شباهت مارو ژله و ترید

شباهت ترید ارز دیجیتال با بازی مارو پله و تعیین حد ضرر شناور Trailling StopLost

شباهت بازی مار ژله و ترید ارز دیجیتال
شباهت بازی مار ژله و ترید ارز دیجیتال

در معامله گری یا ترید ارز دیجیتال قوانین بسیار سختگیرانه ای را بایستی رعایت کرد .قوانین پایه و کلیدی همانند (( #حمایت و مقاومتها SP)) … ((تعیین حد ضرر یا استاپ لاست StopLost)) … ((جابجایی و حرکت حد ضرر تانقطه سر به سر scarch و حرکت به سمت سود اول Tp1و سود دومTP2 ))

در صورتیکه قوانین سخت گیرانه را رعایت نکنید و در جهت معامله نباشید . مشکل اینجاست که شما نمیتوانید حمایت را مشخص کنید که تا چه نقطا ای قیمت شما حرکت خواهد کرد . و ممکن است نیش حاصل از مار ضرر شمارا به خطوط حمایت پایینتر و پایینتر بکشاند .

تنها راه نجات از این نیش و جلوگیری از ضرر تعیین حد ضرر است .

بیشترین مقاومتهای ماهانه بیت کوین :

نکات اصولی در تعیین حد ضرر

‌قانون کلی برای تعیین حد ضرر وجود ندارد. اما نکات قابل توجهی وجود دارد که برای تعیین آن باید در نظر گرفته شود. از جمله این موارد می‌توان به موارد زیر اشاره نمود:‌
۱- حدضرر یا حد توقف زیان به معنی آن است که وقتی کاهش قیمت سهام به حد مشخص و تعیین شده‌ای رسید، باید آن را بفروشیم تا از ضرر بیشتر جلوگیری شود.‌

۲- کم شدن سود هم نوعی ضرر است، بنابراین زمانی‌که قیمت سهام بالا رفت حدضرر را نیز باید متناسب با قیمت افزایش داد.‌

۳- یکی از رایج‌ترین اشتباهات تغییر حد ضرر بدون دلیل فنی و منطقی است. بدین ترتیب که با نزدیک شدن قیمت به حد ضرر معامله‌گر اقدام به تغییر یا حذف آن کرده و منتظر کمتر شدن یا از بین رفتن زیان می‌ماند. با وجود اینکه ممکن است در مواردی این حرکت موجب جبران یا کمتر شدن زیان شود، اما در بلندمدت نتیجه‌ای جز از بین رفتن برنامه و استراتژی سرمایه‌گذاری نخواهد داشت.‌

۴- حدضرر نباید بیشتر از ۱۰درصد مبلغ خرید باشد. به این معنا که بیش از ۱۰ درصد مبلغ خریدتان را نباید از دست دهید.‌

۵- حد ضرر را نباید با فاصله  خیلی زیاد یا خیلی کم از قیمت خرید قرار دهید.

۶- اگر روند بازار و شاخص صعودی باشد بعد از رسیدن به حد سود بدون اینکه سهم را بفروشیم، فقط حد ضرر را تعریف می‌کنیم؛ ولی اگر روند بازار نزولی و شاخص در حال اصلاح باشد، باید بعد از رسیدن به حد سود، یا به‌طورکامل از سهم خارج شویم  یا اینکه بخشی از سهام را با سود فروخته و برای مابقی، حدضرر شناور (trailing stop) در نظر بگیریم.

۷- در تعیین حد ضرر، دیدگاه زمانی یک سرمایه‌گذار بسیار حائز اهمیت است. حد ضرر برای معاملات کوتاه‌مدت با حد ضرری که برای معاملات بلندمدت تعریف می‌شود، متفاوت است.

۸-حد ضرر را در معاملات کوتاه‌مدت روی محدوده‌ حمایت در موج نزولی قبلی قرار دهید. (به شرطی که بین ۸ تا ۱۰ درصد باشد.)‌

۹- حد ضرر را در خریدهای میان‌مدت و بلندمدت روی محدوده حمایتی معتبر تعیین کنید. (بین ۱۰ تا ۲۰ درصد پایین‌تر از قیمت خرید)‌‌

‌۱۰- وقتی مقاومت یک سهم شکسته شد و قیمت سهم در بالای محدوده مقاومتی تثبیت گردید، حد ضرر را روی مقاومت شکسته شده که حالا به‌عنوان حمایت عمل می‌کند، قرار دهید.

نکته : به حد ضرر پایبند باشید و هیچگاه حد ضرر خود را تغییر ندهید .

  • در یک معامله حدضرر نباید بیشتر از ۲ درصد کل سرمایه سرمایه‌گذار باشد.
  • حدضرر را با نزدیک شدن قیمت سهم به آن جابجا نکنید.
  • حد ضرر را در زیر یک حمایت مهم قرار دهید.
  • برای هر معامله نسبت حد سود به حد ضرر باید بیش از ۲ باشد، به این معنا که اگر حد ضرر سهمی ۳درصد است باید حد سود آن بیش از ۶ درصد یا برابر شش درصد تعریف شود.

وقتی در معامله ای حد ضررشما فعال شد، هرگز از روش معاملاتی خود ناامید نشوید. تنها نکته مهم و ضروری این است که اگر تعداد حد ضررهایی که در معاملات شما فعال می‌شود زیاد است، باید یک بازبینی کلی در روش و سیستم معاملاتی خود انجام دهید.

امداد شبکه خرید و فروش ارز دیجیتال

در شبکه های اجتماعی به ما بپیوندید

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی امداد شبکه