خطاهای رایج در دستگاههای کارتخوان سیار بانکی

 

امروزه دستگاه های #Pos یا #کارتخوان مهمترین ابزار دریافت پول از مشتریان هستند به همین جهت ایجاد هرگونه مشکل در این دستگاه ها اتفاق ناخوشایندی محسوب می شود و باعث ایجاد مشکلاتی برای فروشنده و خریدار و وقفه در داد و ستد می شود، به همین دلیل یکی از مهمترین دغدغه های امداد شبکه ، #رفع_عیب_پوز های_سیار وثابت است. دستگاه های کارتخوان معمولا در اثر ضربه خوردگی، آب خوردگی و یا نوسانات برق (که منجر به سوختگی قطعات برد یا ای سی می شود) نیاز به تعمیرات پیدا می کنند. اگر دستگاهتان روشن نمی شود و دچار شکستگی ظاهری شده است و یا اصطلاحا تمپر شده است ممکن است دچار هر نوع مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری باشد.

beach_access

امنیت دستگاههای کارتخوان

دستگاههای کارتخوان در به دلیل الزامات امنیتی و حساسیت نقل و انتفال پوی اثر ضربه خوردگی، دست کاری نرم افزاری , آب خوردگی و یا نوسانات برق (که منجر به سوختگی قطعات برد یا ای سی می شود) نیاز به تعمیرات نرم افزاری و سخت افزاری پیدا می کنند

انواع خطاهای دستگاه کارتخوان و روشهای رفع خطای

#خطاهای_دستگاههای_کارت_خوان

   #رمز_سرپرست مسدود_شده_است: در صورتی که سه بار رمز پذیرنده را اشتباه زده باشید این پیام به هنگام ورود به منوی پذیرنده نمایش داده می شود. برای رفع این مشکل با پشتیبانی تماس بگیرید. موضوع را همراه با این اطلاعات به پشتیبانی گزارش دهید: شماره پایانه، آدرس، شمـاره تلفن ثابت، شمـاره همراه و سـاعت کاری فروشگـاه.

  # GPRSآماده_نیست: بعد از قرار دادن سیمکارت موجود درون یک تلفن همراه اطمینان حاصل کنید که خط متصل و سیمکارت اعتبار دارد. در صورتی که تماس برقرار نشد مشکل سیمکارت را رفع کنید.  نمایش این پیغام ممکن است به دلیل مشکل باتری دستگاه باشد، اگر شارژ آن کمتر از ۱۵% است دستگاه را شارژ کنید. نکته: سیم کارت را در جای خود قرار دهید. در صورتی که مشکل از سیمکارت و باطری دستگاه نبود، موضوع را همراه با این اطلاعات به پشتیبانی گزارش دهید: شماره پایانه، آدرس، شماره تلفن ثابت، شماره همراه و ساعت کاری فروشگاه.

   عدم بوق شماره گیری: بعد از آنکه از یکطرفه نبودن خط اطمینان پیدا کردید خط تلفن متصل به کارتخوان را به گوشی تلفن بزنید؛ اگر خط تلفن وصل بود سایر سوکت های ورودی تلفن در پشت دستگاه را امتحان کنید. در صورتی که مشکل رفع نشـد موضوع را همراه با این اطلاعـات به پشتیبانی گـزارش دهید: شمـاره پایانه، آدرس، شماره تلفن ثابت، شماره همراه و سـاعت کاری فروشگـاه.

   کاغذ موجود نیست: ابتدا از بودن رول کاغذ دون دستگاه اطمینان حاصل کنید، سپس طرز قرارگـیری صحیح رول کـاغذ درون دستگاه را چک کنید. شیوه صحیح جاگذاری رول کاغذ: مقداری از کاغذ را باز کنید (حدود ۱۰ سانتی متر) موقع بستن در نیازی به عـبور دادن کاغذ از قسمت خاصی نیست. مجددا کارت بکشید و عملکرد دستگاه را بررسی کنید. در صورتی که مشکل رفع نشد موضوع را همراه با این اطلاعـات به پشتیبانی گزارش دهیـد: شماره پایانه، آدرس، شماره تلفـن ثابت، شمـاره همراه و سـاعت کـاری فروشگـاه.

   پاسخی دریافت نشد: در صورتی که دستگاه ثابت است حتما موضوع را همراه با این اطلاعات به پشتیبانی گـزارش دهید: شماره پایانه، آدرس، شمـاره تلفن ثابت، شماره هـمراه و ساعت کـاری فروشگـاه.

#خرابی_دستگاه_کارتخوان و راه حل آن

   #کارت_خوان_روشن_نمی شود: دوشاخه دستگاه را از پریز جدا و مجدد وصل کنید و چک کنید که پریز مورد نظر برق داشته باشد. از پریز تا دستگاه جریان برق را بررسی کنید تا مطمئن شوید مشکلی در این زمینه وجود ندارد. موارد زیر را کنترل کنید:

  1. دو شاخه به پریز متصل باشد.
  2. کابل برق به آداپتور متصل باشد
  3. فیش آداپتور به دستگاه متصل باشد

در صورتی که دستگاه باز هم روشن نشد مشکل از خود دستگاه یا آداپتور است. موضوع را همراه با اطلاعات ذیل به پشتیبانی گزارش دهید: شماره پایانه، آدرس، شماره تلفن ثابت، شماره همراه و ساعت کاری فروشگاه.


استفاده از کارتخوان های سیار امروزه در حال گسترش است و مسایل مربوط به رفع خطا و نگهداری از آنها امری ضروری است.

خطای کارتخوان های سیار عبارتند از:

خطای ۶۵

تعداد درخواست تراکنش بیش از حد مجاز

خطا مربوط به کارت بانکی است، و دستگاه سالم است. دارنده کارت برای رفع اشکال باید به شعب بانک صادرکننده کارت مراجعه کند.

GPRS S

مربوط به سیم کارت است،سیمکارت موجود در کارتخوان را درون یک تلفن همراه قرار دهید و با خط دیگری تمـاس بگیرید تا از وصل بودن خط و اعتبـار داشتن سیمکارت مطمئن شـوید.

درصورتی که تماس برقرار نشد مشکل سیمکارت را رفع کنید. ممکن است مشکل از باطری دستگاه باشد، اگر شارژ آن کمتر از ۱۵% است دستگاه را شارژ کنید.

نکته: از قرار دادن سیمکـارت در جایگاه «سیم ۱» و «سیم ۲» خوداری کنید، آن را وارد قسمت فلـزی سمت چـپ کنید. اگر مشکل از سیمکارت و باطری دستگاه نبود، موضوع را همراه با این اطلاعات به پشتیبانی گزارش دهید.

خطا۹۷

مربوط به راه اندازی دستگاه می باشد.

گزینه F2 را زده،رمز ۴ صفر را وارد – گزینـه ۲ یعنی « شـروع به کـار» را انتخاب کنید. اگر پیغام «تراکنش بـا موفقیـت انجام شد» به نمـایش درآمد مشکـل برطرف شده است و می توانید مجـددا کارت بکشید.

#خطای_کاغذ_موجود_نیست در کارتخوان!

در چـاپگر را باز کنید و مطمئن شوید رول کاغـذ درون دستگـاه وجود دارد. طرز قرارگـیری صحیح رول کـاغذ درون دستگاه را چک کنید. شیوه صحیح جاگذاری رول کاغذ :مقداری از کاغذ را باز کنید .

حدود ۱۰ سانتی متر ( موقع بستن در نیازی به عـبور دادن کاغذ از قسمت خاصی نیست. مجـددا کارت بکشـید و عملـکرد دستگــاه را بررسی کنید.

تعویض باطری پشتیبان دستگاه کارتخوان

عدم بوق شماره گیری

خط تلفـن متصل به کارتخوان را به گوشی تلفن بزنید و از یک طرفه نبودن خط اطمینـان حاصل کنید، اگر خط تلفن وصل بود سایر سوکتهـای ورودی تلفن در پشت دستگاه را امتحان کنید.

رمز سرپرست مسدود شده است

#رمز_سرپرست_مسدوئ_شده_است

این پیغام به هنگام ورود به منوی پذیرنده نمـایش داده میشود ( اگر ۳ بار رمز پذیرنده را اشتباه زده باشید) برای رفع مشکل با پشتیبانی تماس بگیرید.

سوالات متداول مربوط کارتخوان

درخواست ها :

۱- چگونه میتوانیم از جزییات یا نتیجه تراکنش ها مطلع و گزارش آن ها را دریافت نماییم؟

از شعبه می توان پرینت حساب را تهیه و تراکنش های دستگاه کارت خوان را با مبالغ موجود در پرینت حساب مقایسه نمود.

۲- چگونه میتوان برای فروشگاه دستگاه کارت خوان درخواست نمود؟

بادرخواست تلفنی دستگاه کارتخوان و ارسال مدارک برای واحد کارتخوانها ی امداد شبکه و تکمیل فرم درخواست دستگاه کارتخوان (سیار یا ثابت یا PC POS) می توان درخواست خود را اعلام نمایند.

۳- مدارک و شرایط دریافت دستگاه کارت خوان چیست؟

  • کپی برابر اصل شناسنامه یا کارت ملی صاحب حساب
  • جواز کسب یا سند یا اجاره نامه فروشگاه
  • صفحه اصلی دفترچه حساب بانکی درخواست کننده دستگاه کارتخوان

۴- نحوه واریزی تراکنش های انجام شده بر روی دستگاه کارت خوان (سیستم شاپرک) چگونه است؟

تراکنش هایی که از ساعت ۷ صبح لغایت ۱۷ عصر صورت می گیرند، در بازه های حداکثر ۴ ساعته همان روز تسویه میگردند، و تراکنش هایی که بعد از ساعت ۱۷ انجام میپذیرند، روز بعد (روز کاری) طی اولین واریزی بانک عامل که از ساعت ۷ صبح آغاز و حداکثر تا ساعت ۱۴ بعد از ظهر ادامه دارد تسویه می گردند.

نکته : در روزهای تعطیل تسویه بانک ها متفاوت می باشند، واریزی تراکنش هایی که موکول به روز تعطیل میگردد، اگر بانک عامل در آن روز واریزی داشته باشد از ساعت ۱۴ بعد از ظهر تا ۱۸ صورت می گیرد، در غیر این صورت در اولین روز کاری بعد از تعطیلات واریز می شوند.

۵- دستگاه کارتخوان، حداکثر پس از چه مدت از زمان درخواست، نصب میگردد؟

برای دستگاه های ثابت حداکثر ۷روز کاری از زمان ثبت درخواست. (به شرط تایید حساب توسط شاپرک)

برای دستگاه های سیار حداکثر ۷روز کاری از زمان ثبت درخواست. (به شرط تایید حساب توسط شاپرک)

۶- سقف انجام تراکنش بر روی دستگاه های کارت خوان به ازای هر تراکنش چه مبلغی است؟

با هر کارت حداکثر مبلغ پانصد میلیون ریال (پنجاه میلیون تومان) را در هر تراکنش میتوان انجام داد.

۷-آیا تراکنش بر روی دستگاه های کارت خوان، مشمول کارمزد میباشد؟

خیر، انجام تراکنش (خرید، پرداخت قبض، خرید شارژ) بر روی دستگاه های کارتخوان کاملا رایگان می باشد.

۸- جهت تغییر رمز دوم و ثبت رمز دوم کارت بانکی چه باید کرد؟

به دستگاه خودپرداز (ATM) شعب بانک مربوطه مراجعه شود.

۹- آیا امکان انتقال وجه بر روی دستگاه های کارت خوان وجود دارد؟

خیر، انتقال وجه بر روی دستگاه های کارت خوان غیر فعال می باشد. فقط از طریق نرم افزار های موبایلی و خودپرداز (ATM) بانک امکان پذیر می باشد.

۱۰- تغییر حساب بر روی دستگاه های کارتخوان چقدر زمان می برد؟

حداکثر ۱۴ روز کاری پس از ثبت درخواست. (به شرط تایید حساب جدید توسط شاپرک و تکمیل و تایید مدارک مورد نیاز)

پیغام خطاهای رایج در دستگاه های کارتخوان(POS و ATM) و توضیح آن ها

پیغام خطاهای رایج در دستگاه های کارتخوان(POS و ATM) و توضیح آن ها

کدخطا – توضیح خطا

۰۰ – تراکنش به درستی انجام شده است.#خطای_تراکنش ناموفق

۰۲ – تراکنش قبلاً REVERSE شده است(در پاسخ به REVERSE)

۰۳ – پذیرنده کارت شناخته شده نیست.باید عمل بازکردن فروشگاه را انجام دهید.

۰۶ – اشکال در سیستم مرکز

۱۲ – پیام نادرست است.یکی از دلایل این خطا عدم مجوز پایانه در انجام عملیات مورد نظر می باشد.

۱۳ – مقدار ریالی غلط است.(مبلغ تراکنش صحیح نیست)

۱۴ – شماره کارت شناخته شده نیست.(کارت در سیستم خدمات کارت نامعتبر است)

۱۵ – در پاسخ به تراکنش باز کردن فروشگاه :قبلاً باز شده است

۱۶ – در پاسخ به تراکنش بستن فروشگاه :قبلاً بسته شده است.

۱۹ – در پاسخ به تراکنش تراز تجاری پایانه:مجموع تراکنشهای پایانه با مجموع تراکنشهای مرکز برابر نیست.

۲۰ – پاسخ دریافت شده از ATM ناشناخته است.

۲۱ – هیچ عملی بر روی تراکنش انجام نشد.

۲۲ – خطای سخت افزاری در ATM

۲۴ – در پاسخ به تراکنش پایان روز: عملیات انجام نشد. باید تراکنش دوباره تکرار گردد.

۲۵ – داده ارسالی غلط است واین داده در مرکز پیدا نشد.(ممکن است شماره پایانه باشد)

۲۹ – در پاسخ به تراکنش پایان روز انجام نشده. لازم است پیگیری شود.

۳۰ – فرمت اشتباه است.

۳۳ -تاریخ انقضای کارت سپری شده است.

۳۴ – تراکنش مالی تایید نشده است(در پاسخ به REVERSE)

۳۷ – کارت مقصد در تراکنش انتقال مشکل دارد.

۳۹ – حساب اعتباری وجود ندارد.

۴۱ – کارت به علت مفقود شدن مسدود موقت است.

۴۳ – کارت به علت دزدیده شدن دائماًمسدود است.

۴۴ – اطلاعات قبض صحیح نیست یا قبض وجود ندارد.

۴۶ – بار کد صحیح نیست.

۴۷ – قبض منقضی شده است.

۴۸ – قبض قبلاً پرداخت شده است.

۵۰ – لغو خرید پس از زمان مجاز صورت میگردد.

۵۱ – کمبود وجه(جهت انجام تراکنش مالی)

۵۳ – خطای امنیتی

۵۵ – رمز نامعتبر

۵۶ – کارت نامعتبر(کارت تعریف نشده یا داده کارت غلط است)

۵۷ – تراکنش غیر مجاز

۵۸ – ترمینال اجازه عملیات مورد نظر را ندارد.

۵۹ – مشکوک به تقلب

۶۰ – در پاسخ به تراکنش لیست سیاه یا پایان روز: لیست در مرکز حاضر نیست

۶۱ – مبلغ تراکنشهای مربوط به بهاین کارت از حد مجاز گذشته است

۶۲ – مبلغ تراکنشهای روز مربوط به بهاین کارت از حد مجاز گذشته است -۶۳ MAC صحیح نمی باشد

۶۴ – در پاسخ به تراکنش پایان روز: تراکنش ارسال شده صحیح نیست.

۶۵ – تعداد تراکنش های مربوط به این کارت از حد مجاز گذشته است.

۶۶ – حساب مسدود است

۶۷ – کارت ضبظ شود

۶۸ – مانده کارت صحیح نیست

۷۰ – در پاسخ به تراکنش پایان روز:تراز صحیح نیست و لیست سیاه در مرکز حاضر نیست

۷۱ – در پاسخ به تراکنش پایان روز: تراکنش ارسال شده صحیح نیست ولیست سیاه حاضر نیست

۷۴ – بدلیل یکی بودن شماره حساب مبدا و مقصد تراکنش انجام نمی گردد

۷۵ – تعدادرمز نامعتبر از حد مجاز گذشته است

۷۷ – روز مالی صحیح نیست(در تراکنش شتابی)

۷۸ – کارت فعال نیست

۷۹ – حساب تعریف نشده است

۸۰ – به دلیل اشکال در حساب تراکنش پذیرفته نیست

۸۱ – کارت قبلاً باطل شده است

۸۲ – پاسخ ACK از ATM دریافت نشد

۸۳ – سیستم مرکزی آماده نیست

۸۴ – سیستم مرکزی فعال نیست

۸۵ – خطای درونی سیستم مرکزی

۸۶ – تراکنش روی این دستگاه مجاز نیست

۸۷ – خطای درونی سیستم مرکزی

۸۸ – خطای درونی سیستم مرکزی

۸۹ – خطای درونی سیستم مرکزی

۹۰ – ارتباط در حین پردازش قطع شده است

۹۱ – عدم دریافت پاسخ به علت وقوع TIMEOUTدر مرکزو اعلام آن به دستگاه

۹۲ – صارد کننده نامعتبر است

۹۳ – به علت تراکنش ها صف تراکنشها در سیستم پر شده است

۹۴ – شماره تراکنش تکراری است

۹۶ – اشکال در سیستم مرکز

برخی از مشکلات دستگاه کارتخوان (پرسش و پاسخ)

۱- درصورتیکه دستگاه روشن نشود، چه اقدامی باید صورت پذیرد؟

دستگاه هایی با مدل:

Castles کلید F1

BITEL 3100/5100 کلید پاور (POWER)

دستگاه AMP ،دستگاه PAX و VERIFONE کلید لغو (Cancel)

که باید بررسی شوند.

آداپتور و کلیه اتصالات برقی فروشگاه باید بررسی شوند.

۲- درصورتیکه کلید دستگاه کار نکند، چه اقدامی باید صورت پذیرد؟

بررسی شود، گرد و غبار و یا اشیائ خارجی بین کلید های دستگاه گیر نکرده باشد.

دستگاه را یکبار خاموش و روشن نمائید و یا از اتصالات برقی جدا نمائید. (امکان دارد دستگاه هنگ کرده باشد.)

۳- درصورتیکه رسید از دستگاه خارج نشود، چه اقدامی باید صورت پذیرد؟

بررسی گردد، کاغذ دستگاه به اتمام نرسیده باشد.

درب رول کاغذ به صورت کامل بسته شده باشد.

۴- در صورتیکه کاغذ دستگاه کمرنگ چاپ شود، چه اقدامی باید صورت پذیرد؟

بررسی گردد رول کاغذ ستگاه حتما مربوط به شرکت ایران کیش باشد.

رول کاغذ را به صورت صحیح در داخل دستگاه قرار دهند، بطوری که سفیدی رول به سمت خود شخص باشد. (بر خلاف جهت نوار چسب)

۵- در صورتیکه کاغذ دستگاه سفید چاپ کند، چه اقدامی باید صورت پذیرد؟

رول کاغذ را به صورت صحیح در داخل دستگاه قرار دهند، بطوری که سفیدی رول به سمت خود شخص باشد. (بر خلاف جهت نوار چسب)

۶- در صورتیکه کاغذ نصفه چاپ کند، چه اقدامی باید صورت پذیرد؟

بررسی گردد رول کاغذ دستگاه حتما مربوط به شرکت ایران کیش باشد.

رول کاغذ را به صورت صحیح در داخل دستگاه قرار دهند، بطوری که سفیدی رول به سمت خود شخص باشد (بر خلاف جهت نوار چسب).

۷- در صورتیکه دستگاه هنگ کند، چه اقدامی باید صورت پذیرد؟

ممکن است مشکل موقتی باشد کمی منتظر بمانید.

یکبار دستگاه را خاموش و مجددا روشن نمایید.

۸- در صورتیکه شارژ باتری دستگاه بیسیم خالی شود، چه اقدامی باید صورت پذیرد؟

در ابتدا بررسی گردد دستگاه کارتخوان حداقل ۴ ساعت در شارژ بوده و باتری آن بصورت کامل شارژ شده باشد. (در صورتیکه برای اولین بار دستگاه را شارژ مینماییم، حداقل ۸ ساعت به برق متصل شود.)

۸- در صورتیکه روی دستگاه پایانه فروش کارت میکشند اما صفحه ای باز نمی شود، چه اقدامی باید صورت پذیرد؟

بررسی گردد آداپتوری که استفاده میشود مرتبط به همان دستگاه باشد. (با آداپتور دستگاه دیگر تعویض نشده باشد)

یکبار دستگاه را خاموش و مجددا روشن نمایید.

۹- در صورتیکه تاریخ دستگاه تنظیم نباشد، چه اقدامی باید صورت پذیرد؟

با کارت های بانکی سه بار عملیات موجودی انجام شود.

یک بار تراکنش خرید ۱.۰۰۰ ریالی صورت گیرد.

سایر موارد

مرکز تخصصی تعمیر سخت افزار امداد شبکه

رفع تمپری و تعمیر پوزهای بانکی
LCD ,Monitor,GPRS , Cpu Arm
،تعمیر و تعویض درب چاپــگر،
تعویض پایه ســــیم کارت SIM SMLOT
تعمیرات حرفه‌ای و ســرویس انواع چاپگر کارتخوان.
خدمات ساخـــت و تعــمیر ( تعویض سلول) انواع بــاتـری و …

تعمیرات نرم افزاری دستگاههای کارتخوان پکس

تغییر فریمویر UpGrade DownGrade
آپلود و نصب اپ مربوط به psp
برای رفــع تمپر دستگاههای کارتخوان پکس
تغییر سریال دستگاهها ی کارتخوان پکس
رفع SIN و PUK دستگاههای کارتخوان پکس S58, S80 , S90 ,S910 D210
بــروزرسانی، عیب یابی و تعویض اپ

شماره تلفن پشتیبانی شرکت : ۰۹۳۹۴۰۲۰۰۲۲–۰۲۱۴۴۲۶۴۶۹۴

عدم واریز وجه تراکنش موفق:

چنانچه پس از گذشت ۷۲ ساعت کاری از انجام تراکنش مبلغ به حساب پذیرنده واریز نگردید، مراتب را همراه با اطلاعات زیر به مرکز تماس اعلام نمایید:

شماره پایانه

تاریخ انجام تراکنش

مبلغ تراکنش

شماره پیگیری تراکنش

پیغام خطاهایی که به صورت عددی بر روی دستگاه نمایش و روی رسید نمایش داده می‌شود:

خطای  ۰۱: صادر کننده کارت از انجام تراکنش صرف نظر کرد.

خطای ۰۳: پذیرنده فروشگاهی نامعتبر است / در صورتی که ایرادی در اطلاعات ثبت شده پذیرنده وجود داشته باشد.

خطای ۱۲: تراکنش نامعتبر است.

خطای ۳۰: قالب پیام دارای اشکال است(زمانی که تغییراتی در نرم افزار صورت گرفته و پذیرنده از نسخه قدیمی استفاده می‌کند).

خطای ۳۱: پذیرنده توسط سوئیچ پشتیبانی نمی‌شود/ در صورتی که پذیرنده غیر فعال باشد.

خطای ۳۳: تاریخ انقضای کارت سپری شده است .

خطای ۳۴: کارت مظنون به تقلب است.

خطای ۳۶: کارت محدود شده است.

سایر موارد

۲- آیا تراکنش های انجام شده بر روی دستگاه کارت خوان (تراکنش خرید، پرداخت قبض، خرید شارژ) مشمول مالیات میشود؟

خیر، در حال حاضر تراکنش های انجام شده بر روی دستگاه های کارتخوان مشمول مالیات نمی باشند.

۵- پیامک های واریزی چرا گاهی اوقات با تاخیر و گاهی اوقات ارسال نمی گردد؟

مراتب را به جهت رفع مشکل باید به شعبه بانک مربوطه اعلام نمایید.

۶- درصورتیکه دستگاه خسارتهایی شامل: شکستگی، آب خوردگی، سرقتی و سوختگی می شود، چه اقدامی باید صورت پذیرد ؟

به جهت بررسی موارد سوختگی، تهیه صورت جلسه از اداره آتش نشانی الزامی می باشد در غیر اینصورت کلیه هزینه های خسارت دستگاه بعهده صاحب دستگاه می باشد. به جهت بررسی موارد سرقتی، تهیه صورت جلسه از اداره آگاهی الزامی می باشد، در غیر اینصورت کلیه هزینه های خسارت دستگاه بعهده صاحب دستگاه می باشد.

۷- رمز شارژ برای اپراتورهای ایرانسل، همراه اول و رایتل چند رقم است؟

رمز شارژ اپراتور ایرانسل۱۶ رقم می باشد و سریال آن ۱۲ رقم می باشد.

رمز شارژ اپراتور همراه اول ۱۵ رقم می باشد و سریال آن ۱۷ رقم می باشد.

رمز شارژ اپراتور رایتل ۱۶ رقم می باشد و سریال آن نیز ۱۶ رقم می باشد.

شکایت از درگاه واسط اینترنتی:

سایت های نامعتبر: چنانچه افراد از طریق درگاه واسط اینترنتی اقدام به پرداخت وجه نمایند، و سایت مورد نظر خدماتی به ایشان اعطا ننماید؛ این مورد جزء دسته جرایم اینترنتی بوده و دارنده کارت می بایست بابت پیگیری عودت مبلغ، شکایت خود را به پلیس فتا اعلام نماید.

پیغام خطاهایی که به صورت عددی روی دستگاه نمایش دستگاه و روی رسید تراکنش چاپ میشود:

خطای ۹۶ : اشکال در سیستم مرکزی، مقطعی می باشد. (اگر پول از حساب دارنده کارت کسر شود، مبلغ حداکثر ظرف ۷۲ ساعت کاری به حساب کارت برگشت می خورد.)

خطای ۵۱: عدم موجودی کارت. (کارت بانکی که با آن خرید انجام شده موجودی کافی ندارد.)

خطای ۵۵: رمز کارت نامعتبر. (رمز کارتی که قصد انجام تراکنش با آن دارید به اشتباه وارد شده است، اگر بیش سه بار رمز اشتباه وارد شود، کارت مسدود میگردد. به جهت رفع مشکل به شعبه مراجعه شود.)

خطای ۸۴: اشکال در سیستم مرکزی، مقطعی می باشد. (اگر پول از حساب دارنده کارت کسر شود، مبلغ حداکثر ظرف ۷۲ ساعت کاری به حساب کارت برگشت می خورد.)

خطای ۰۳ پذیرنده کارت نامعتبر است (فروشگاه بسته است):

در صورت تغییر حساب، صاحب دستگاه تا پایان تکمیل تغییرات حساب پایانه فروش باید منتظر بمانند. در صورت عدم رفع مشکل پس از ۲۴ ساعت مراتب را جهت پیگیری با نمایندگی ماهان فزار تماس بگیرید.

جهت پرداخت قبوض بر روی دستگاه های پایانه فروش بانک کارآفرین، کوثر، خاورمیانه و بانک های فراپذیرشی بدلیل غیرفعال بودن خدمت پرداخت قبوض با این پیغام خطا مواجه می شوند. در غیر این صورت مراتب را جهت پیگیری به دفتر نمایندگی ماهان افزار اعلام نمایید.

خطای ۰۵: صف تراکنش روی سوئیچ بانکی پر شده است، مقطعی می باشد. (اگر پول از حساب دارنده کارت کسر شود، مبلغ حداکثر ظرف ۷۲ ساعت کاری به حساب کارت برگشت می خورد).

source :منبع

پوزهای بانکی امداد شبکه


رفع تمپری دستگاه کارتخوان

شماره تلفن پشتیبانی شرکت : ۰۹۳۹۴۰۲۰۰۲۲–۰۲۱۴۴۲۶۴۶۹۴

1 پاسخ به انواع پیغام خطای دستگاه کارتخوان سیار پکس سیار
  1. خیلی مطلب خوبی بود. ممنون از به اشتراک
    گزاری.


[بالا]

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *