Voip (سیستم تلفنی تحت شبکه)

VOIP (انتقال صوت بر پایه پروتکل IP) که با نام IP تلفنی نیز از آن یاد می شود، امکان استفاده از اینترنت و شبکه‌های کامپیوتری را برای مکالمات تلفنی فراهم می نماید. در مقابل استفاده از خطوط تلفن سنتی ، VOIP از فنآوری دیجیتال استفاده می‌نماید. پیشرفت شگفت انگیز فناوری در تلفن‌های مبتنی بر IP با حذف مرزهای سنتی، دنیای جدیدی از ارتباطات را برای مدیران هوشمند سازمانها به ارمغان آورده است. برای سازمانها و موسساتی دارای بیش از یک شعبه، نصب و راه اندازی ویپ قادر است ارتباط بین ۱۰۰ها شعبه آنان را برقرار کند که هر کدام از این شعبات نیز خود برخوردار از یک سیستم مستقل تلفنی عادی یا بر بستر IP می‌باشند. با سیستم‌های VOIP دیگر فرقی بین پرسنل این شعبات با پرسنل دفتر مرکزی شرکت از لحاظ تماس گیرندگان نیست چراکه همه پرسنل در یک شبکه تلفنی پاسخگوی تماس گیرندگان خواهند بود.
تلفن های تحت شبکه معمولا از طریق یک سرور ویپ به یکدیگر مرتبط می شوند و این سرور پل ارتباطی تلفن های داخلی و خارجی می باشد. در واقع به زبان ساده تر ، سیستم های تلفنی تحت شبکه نسل جدید سانترال ها هستند که دارای ویژگی های بسیار پیشرفته تری می باشند.
اخیرا سیستم های تلفنی تحت شبکه به دلیل کیفیت بالای صدا و همچنین امکان ارتباط های بیسیم ، Lan و اینترنت مورد استقبال بسیاری از مراکز قرار گرفته اند.

 

برخی از مزایای برجسته ویپ

  1. کاهش هزینه ها

    با استفاده از سیستم های ویپ می توان مکالمات بین شهری و بین المللی را از طریق خطوط داده مانند اینترنت و یا شبکه های WAN بین شعب یک سازمان انجام داد و صرفه جویی قابل ملاحظه ای در هزینه های تلفن انجام داد.
     در ویپ هزینه‌ی ارتباط راه دور و نزدیک برابر است

     این امر باعث می شود که امروزه بیشتر ارتباطات راه دور توسط این تکنولوژی انجام گیرد.

  2. داخلی بدون محدودیت

    با توسعه کسب و کار و افزایش تعداد کاربران بالطبع نیاز به خطوط داخلی جدید نیز افزایش میابددر سیستم های قدیمی سانترال این موضوع نیاز به افزایش خطوط شهری و حتی نیاز به جایگزین کردن سیستم سانترال پیشرفته تر هست در صورتیکه در تلفن های ویپ محدودیتی برای ایجاد داخلی ها وجود ندارد 

  3. ارتباط بین شعبات و دفاتر یک سازمان

    در سیستم تلفنی سنتی هر دفتر یک شرکت یا سازمان دارای یک سیستم تلفنی جداست. کارمندان هر دفتر برای تماس به یکدیگر باید از خطوط تلفن و زیرساخت مخابرات استفاده کنند. این موضوع هزینه ارتباطات را بالا میبرد. علاوه بر آن کارمندان مجبورند برای یک تماس ساده شماره های متعددی بگیریند. اما در این کاربرد VoIP ، تمامی دفاتر از یک سیستم تلفنی استفاده میکنند و کارمندان هر دفتر برای تماس با یکدیگر فقط شماره داخلی میگیرند.

  4. دریافت و ارسال فکس

    اگر از دستگاهای پر دردسر فکس خسته شده اید از مزیت های VOIP ویپ ، امکان ارسال و دریافت فکس بدون نیاز به دستگاه فکس می‌باشد ، حتی می توانید فکس‌های دریافتی را در پست الکترونیک خود مشاهده نمایید .

  5. ضبط مکالمات

    امکان ضبط مکالمات یکی از ویژگی های جذاب سیستم های ویپ است شما می توانید تمام مکالمات را به تفکیک ضبط کنید و به راحتی توسط پنل وب جستجو کنید و به آنها گوش دهید .

  6. یکپارچگی با CRM

    ارتباط سیستم تلفنی با CRM و اتوماسیون‌های اداری راه‌کاری ایده آل برای بالا بردن کیفیت سرویس دهی می باشد ، این اتفاق در سیستم های مبتنی بر VOIP به راحتی امکان پذیر است .

    حتی شما می توانید سیستم های VOIP را به وب سایت و یا فروشگاه اینترنتی خود متصل کنید و در پیگیری تلفنی اپراتور خود را کمتر درگیر کنید .

  7. ‘گزارشات دقیق و حرفه ای

    در سیستم های تلفنی ویپ تمامی تماس ها ، اعم از تماس های داخلی ، خروجی و ورودی ثبت می شود و می توان گزارش گیری کاملی را برای تماس ها در اختیار داشت . همچنین امکان جستجو بر اساس تاریخ ، داخلی و … وجود دارد .

  8. عدم نیاز به خرید گوشی های تلفن

     ارتباط Soft Phone نرم افزاری است که بر روی رایانه کاربر نصب می شود و امکانات یک تلفن را برای کاربر فراهم می کند. کاربر می تواند از روی رایانه خود با هر یک از کاربران داخلی و یا در صورت داشتن مجوز با خطوط شهری تماس تلفنی داشته باشد. مزیت Soft Phone این است که با افزایش کاربران سیستم و استفاده آن ها از Soft Phone، هیچ هزینه اضافی بر سازمان تحمیل نخواهد شد.

    د .

 

.همکاران ما در تمامی ساعات اداری آماده پاسخگویی به سوالات شما در رابطه با نصب و راه اندازی ویپ و ارائه‌ی توضیحات لازم به شما عزیزان می‌باشند.