سبد خرید شما در حال حاضر خالی است!
لیست سرویسهای قابل ارایه در شبکه ها ی کامپیوتری (Network Services Available)
سرویسهای قابل ارائه در شبکههای کامپیوتری شامل مجموعهای از خدمات و امکانات میشوند که از طریق شبکههای کامپیوتری به کاربران ارائه میشوند. این سرویسها شامل موارد زیر میشوند:
سرویسهای ارتباطی: Communication Services
این شامل ایمیل، تلفنی (VoIP)، چت، ویدئو کنفرانس، و مسنجرها میشود.
سرویسهای فایل:
ارسال و دریافت فایل، اشتراک فایل، ذخیره فایل در سرورهای شبکه، و سیستم مدیریت فایل.
سرویسهای اشتراک منابع:
این شامل چیزهایی مانند اشتراک چاپگر، اشتراک اینترنت، و اشتراک دستگاههای ذخیرهسازی میشود.
سرویسهای امنیتی:
شامل فایروال، آنتیویروس، تشخیص نفوذ، مدیریت دسترسی، رمزنگاری، و مدیریت اعتبار سنجی میشود.
سرویسهای مدیریت شبکه:
این شامل نظارت بر عملکرد شبکه، مدیریت کاربران، پشتیبانی فنی، تنظیمات شبکه، و مدیریت پهنای باند میشود.
سرویسهای ابری:
شامل ذخیرهسازی ابری، محاسبات ابری، سرویسهای پایگاه داده ابری، و سرویسهای برنامهریزی ابری میشود.
سرویسهای اطلاعاتی:
شامل جستجو، دسترسی به پایگاه داده، اشتراک اطلاعات، و سرویسهای آماری و گزارشدهی میشود.
سرویسهای توسعه و نرمافزار:
این شامل محیطهای توسعه، کتابخانهها و SDKها، ابزارهای مدیریت نرمافزار، و پشتیبانی توسعهدهندگان میشود.
این فقط چند نمونه از سرویسهایی هستند که در شبکههای کامپیوتری قابل ارائه هستند، و میتوانند بسته به نیازهای سازمانی یا شخصی، تنظیم و ارائه شوند.
سرویسهای اضافی موجود در شبکههای کامپیوتری عبارتند از:
- سرویسهای دسترسی از راه دور: امکان دسترسی به منابع و برنامههای شبکه از راه دور از خارج از محیط فیزیکی سازمان را فراهم میکنند.۱۰. سرویسهای شبکه خصوصی مجازی (VPN): ارائه دسترسی امن به شبکه سازمان برای کاربران از راه دور از طریق اینترنت.
- سرویسهای همکاری: تسهیل همکاری و تیمورکینگ بین کاربران از طریق اشتراک اسناد، تقویمها، ابزارهای مدیریت پروژه و تخته سفید مجازی.
- سرویسهای پشتیبانگیری و بازیابی اطلاعات: پشتیبانگیری خودکار از دادهها و سیستمها برای جلوگیری از از دست رفتن اطلاعات و بازیابی آنها در صورت بروز فاجعه یا خرابی سیستم.
- سرویسهای مجازیسازی: ایجاد نمونههای مجازی از سرورها، دسکتاپها و برنامهها برای بهینهسازی استفاده از منابع و سادهسازی مدیریت.
- سرویسهای شبکه توزیع محتوا (CDN): توزیع محتوای وب به چندین سرور قرارداده شده در مکانهای جغرافیایی نزدیک به کاربران برای بهبود عملکرد و سرعت وبسایت.
- سرویسهای صوتی: ارائه قابلیتهای ارتباطی صوتی از طریق شبکه، از جمله خطوط تلفن ثابت، VoIP و سیستمهای ارتباطات یکپارچه.
دیدگاهتان را بنویسید