منوی دسته بندی

معامله شماره ۱۰۰ ارز دیجیتال

جفت ارز معاملاتی : BTCUSDT = بیت کوین / تتر

میزان سرمایه معاملاتی : EQUITY= 2700$

الگوی هارمونیک : مستطیل

استراتژی معاملاتی : Price action فعال و تغییر استاپ لاست تا نقطه سر به سر(ُscrach) و رها کردن معامله تا رسیدن به هدف .

روند معامله : نزولی (short/long ) نوع معامله : short

نقطه ورود: Ep: 8090$

تعیین هدف معاملاتی اول و دوم : TP1: 8000$ , TP2 7900$

نسبت سود به زیان :rr< 6

تعیین حد ضرر = ۸۱۰۵

ضررمعامله : ۵$

دلایل ورود به معامله : آخرین حرکات قیمت نشان از ضعف در روند دارد که در شکل مشخص است و سه بار با خط ساپورت برخورد داشت و مجددا سوینگ SH کوچکتری را ایجاد نمود .

تایم فریم یک ساعته معامله شماره 100
ارز دیحیتال بیت کوین
تایم فریم یک ساعته معامله شماره ۱۰۰
ارز دیحیتال بیت کوین

TRade no 100

تایم فریم ۴ ساعته معامله شماره ۱۰۰
ارز دیحیتال بیت کوین

الگوی مستطیل چیست؟

این الگو شکلی همانند تصویر بالا دارد و از دو خط موازی که بازار در آن محدوده نوسان میکند تشکیل شده است ، مستطیل الگوییست که هم در روند های برگشتی و هم در ادامه روند ها سیگنال میدهد ، توجه داشته باشید که برای شکل گیری و تشخیص صحیح این الگو باید حداقل دو برخورد از کف و سقف را با دو خط موازی مشاهده کنیم .

زمانی که مستطیل شکل میگیرد نشانه از بازاری خنثی است ، یعنی قدرت خریداران و فروشندگان در سهام یا جفت ارز مورد نظر به یک اندازه بوده و ما پیشنهاد نمیکنیم داخل مستطیل وارد معامله ای شوید ، مگر اینکه طول مستطیل بسیار بلند بوده و قیمت به خط حمایتی و مقاومتی قدرتمندی رسیده که در گذشته بارها باعث رشد یا جلوگیری از رشد قیمت کرده است .

اما چگونه به درستی از الگوی مستطیل سیگنال و تاییدیه بگیریم ، همانطور که اشاره شد این الگو ممکن است هم در ادامه روند مشاهده شود و هم در بارگشت روند و تشخیص این امر فقط زمانی قابل مشاهده است که کندل ها خطوط مستطیل را شکسته و تاییدیه بدهند .

چگونه متوجه شویم پس از شکست الگو ، قیمت چه مقدار پیشروی میکند ؟

یکی از راه های تشخیص این موضوع ، اندازه گیری ارتفاع مستطیل است ، هر چقدر ارتفاع مستطیل شکل گرفته باشد باید تا همان اندازه پس از شکست الگو ، انتظار پیشروی قیمت را داشته باشیم 

توجه داشته باشید که در تمامی زمان هایی که خطوط مستطیل شکسته میشوند نباید ۱۰۰درصد به آن اعتماد کرد و بلافاصله وارد پوزیشن شد و شما بعنوان یک معامله گر نباید فقط از یک الگو و ابزار بهره بگیرد و این امر بسیار حیاتی و مهم هست که از موارد دیگر تکنیکال هم تاییدیه بگیرید .

اما نکته بعدی حد سود میباشد که باز هم نباید ۱۰۰ درصد احتمال دهید که پس از شکست خط ، قیمت به اندازه ارتفاع مستطیل پیشروی میکند ، لذا در هر موقعیتی مشاهده کردید که دیگر احتمال پیشروی قیمت نمیرود بهترین کار اینست که معامله خود را به اتمام برسانید.

تحلیل درست معامله :

در اینجا مستطیل از نوع الگوی ادامه دهنده بوده است که به اندازه حرکت افزایشی قبلی ادامه داشته است

علی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی امداد شبکه
لوگو png امداد شبکه