منوی دسته بندی

چهار پارامتر اصلی برای تحلیل تکنیکال

کیف پول ارز دیجیتال امداد شبکه

تحلیل تکنیکال

تحلیل تکنیکال به زبان ساده

?تحلیل تکنیکی یکی از روشهای تحلیل بازار و پیش بینی قیمت‌هاست. در اصل پیش بینی قیمت به دو روش اصلی امکان‌پذیر است:

    1- تحلیلبر اساس فاندامنتال
   2- تحلیل بر اساس روش تکنیکال
 در تحلیل تکنیکال اساس پیش بینی بر مبنای تغییرات تاکنون قیمت و روند تغییر در بازه‌های زمانی مشخص پایه‌گذاری شده است. معامله‌گر با مشاهده چارت قیمتها و استفاده از اندیکاتورهای لازم برای استراتژی خود، به تحلیل بازار می‌پردازد. استراتژی روش محاسبه نقاط ورود به بازار و خروج از آن است که معامله گر یا خود به آن دست یافته یا از یافته‌های دیگران استفاده می‌کند. پایه نظر تحلیل گران تکنیکالی این است که وقایع هرچه که باشند اثر خود را بر روی قیمت و در نهایت روی چارت می‌گذارند بنابراین کسی که چارت را بشناسد فارغ از اخبار و وقایع می‌تواند معامله کند.
 ?انواع تحلیل تکنیکال:۱- تحلیل تکنیکی کلاسیک
۲- تحلیل تکنیکی نوین
 ? تحلیل تکنیکی #نوین، جنبه‌های مثبت تحلیل روند کلاسیک و سنتی را بیشتر تقویت کرده و تمرکز بیشتری بر روی تعیین روابط مشخص و تعریف شده روندهای قیمت داشته‌است. از یک سو الگوهای قیمت به صورت قاعده مند معرفی گردیده و از سوی دیگر از تکرار الگوها، تکنیک‌ها و ابزارهای مشابه صرفنظر شده تا به جای آن‌ها، مزیت و کاربرد آن در یک اصل یا ابزار پایه‌ای گنجانده شود.
 ?تحلیل گران #تکنیکی بدون در نظر گرفتن نوع شرکت و نحوه فعالیت و پارامترهای موثر بر آن و صرفا با بررسی نمودار قیمتی سهم و حجم معامله شده  و با اتکا به یکسری شاخص که اندیکاتور نامیده می شوند، اقدام به خرید و فروش می کنند. اندیکاتورها  طی سالیان گذشته با تکامل علم تکنیکال  ابداع شده اند و فرمولی ریاضی از ترکیب قیمت و حجم های قبلی هستند.
 ? تحلیلگران تکنیکال بر این عقیده اند که :

۱. همه عوامل اقتصادی در قیمت ها ی بازار مستتر بوده و در قیمت سهم منعکس شده اند.
۲. قیمت سهم بر اساس روند های مشخص حرکت می کند و این روند ها ادامه می یابند.
۳. بازار معمولا رفتار های خود را تکرار می کند.
 بر این اساس تحلیلگران تکنیکال با بررسی رفتار قیمت دارایی مالی با توجه به وضعیت عرضه و تقاضا و تغییرات قیمت و حجم معاملات  نسبت به گرایش احتمالی قیمت ها در آینده پیش بینی ارائه می کنند.

چهار پارامتر اصلی : برای سنجش آینده قیمت و پیش بینی روند قیمتی عبارتند از . قیمت price ، زمان time ، حجم volume، الگوهای هارمونیک patern می باشند .

مومنتوم  : پیش بینی قیمت و عامل مهم بر اساس  سرعت و شیب روند قیمت می‌باشند . 

اخبار و شایعات : عامل دیگر مو ثر بر قیمت اخبار مثبت و منفی از وضعیت بازار مورد نظر ما که موجب هیجان و بی رمقی بازار میگردند .

علی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی امداد شبکه
لوگو png امداد شبکه