backup-disaster-recovery
خدمات پشتیبانگیری و بازیابی دادهها
خدمات تخصصی در پشتیبانگیری و بازیابی اطلاعات
مدیریت بحران در فناوری اطلاعات و بازیابی اطلاعات از دست رفته چیست؟
پشتیبان گیری و بازیابی فاجعه دو مفهوم متمایز اما مرتبط هستند که سازمان ها همیشه باید به عنوان یک کل در نظر بگیرند.
پشتیبان گیری اطلاعات: ,پشتیبان گیری از داده ها برای مدیریت فناوری اطلاعات ضروری است و از آغاز محاسبات استفاده می شود. پشتیبان گیری از داده ها فرآیند ذخیره سازی یک کپی از داده های یک شرکت، چه در یک فضای ابری یا در یک محیط فیزیکی، مانند یک هارد دیسک خارجی است.
طرح بازیابی بحران یا مدیریت بحران , طرح بازیابی فاجعه به خطمشیها، رویهها و روشهایی اشاره دارد که به عنوان بخشی از امنیت سایبری یک سازمان برای حفظ تداوم کسبوکار در صورت وقوع یک حادثه امنیتی تعریف شده است. یک طرح بازیابی فاجعه ممکن است شامل ارائه سرورهای اضافی در صورت قطع برق در مرکز داده باشد. در حالی که بسیاری بک آپ گیری و بازیابی فاجعه را اشتباه می گیرند، واقعیت این است که داشتن نسخه پشتیبان به سادگی تداوم کسب و کار را تضمین نمی کند و برنامه بازیابی بدون پشتیبان گیری بیهوده است.
پشتیبانگیری یا بازیابی دادهها در دستگاه Android
پشتیبان گیری دادهها بر روی سرویس ابری یا بازیابی دادهها
بازیابی اطلاعات از بکاپ ها به چه صورت است؟
آموزش بکاپ گیری از ویندوز سرور و ایمیجگرفتن و بازیابی دادهها
بکاپ گرفتن از ویندوز
نکات کلیدی در مدیریت فاجعه در فناوری اطلاعات
اصطلاحات کلیدی در بازیابی اطلاعات
زمان بازیابی RTO
هدف زمان بازیابی (RTO) هدف زمان بازیابی (RTO) تنها بر سرعت بازیابی یا سرعت بازیابی اطلاعات پس از یک فاجعه توسط یک تجارت متمرکز است. به جای تکیه بر ایده مبهم بازیابی دادهها در سریعترین زمان ممکن برای کاهش زمان خرابی، کسبوکارها میتوانند RTO را برای تعیین کمیت سرعت بازیابی اجرا کنند تا بدانند دقیقا چه مدت طول میکشد تا دادههایشان به آنها بازگردانده شود. هدف نقطه بازیابی (RPO)
نقطه بازیابی RPO
هدف نقطه بازیابی (RPO) بر حداکثر مقدار دادهای که یک کسبوکار میتواند پس از یک فاجعه از دست بدهد تمرکز میکند و به عنوان یک دوره زمانی از آخرین نسخه پشتیبان اندازهگیری میشود. اگر یک شرکت تمام اطلاعات خود را به جز آخرین نسخه پشتیبان از دست بدهد، هنوز چقدر اطلاعات حیاتی دارد؟ این سوالی است که RPO به کسب و کارها کمک می کند تا کمیت کنند و به آن پاسخ دهند.
راهحلهای BDR
Lorem ipsum dolor sit alor amet, cotns ekolor adipiscing elit Nulla molestie convallis convallis.
طرح بازیابی بحران ابری چیست؟
طرح بازیابی فاجعه مجموعه ای از سیاست ها و راه حل های نرم افزاری است که برای حفظ تداوم کسب و کار در صورت وقوع یک حادثه امنیتی با هم کار می کنند. این طرح ها معمولاً شامل راهنمایی در مورد چگونگی بازیابی صحیح داده ها با نرم افزار پشتیبان مورد استفاده توسط سازمان است. طرحهای بازیابی پس از وقوع فاجعه همچنین اقدامات دیگری را که باید فوراً انجام شود، ترسیم میکند، از جمله اینکه چه کسی در سازمان ابتدا باید اطلاع دهد، چگونه میزان آسیب احتمالی را ارزیابی کند، و چه زمانی باید این کار را انجام دهد.
برای چندین دهه، پشتیبانگیری از دادهها یک مسئولیت در محل بود، زیرا مدل استاندارد عملیات تجاری بود. با ظهور رایانش ابری و کار از راه دور، راهحلهای درون محل با جایگزینهای نرمافزار پشتیبانگیری ابری مدرن جایگزین شدهاند که میتوانند از دستگاههای کارمندان در دفتر و خانه محافظت کنند.
طرح پشتیبان و بازیابی بحران چیست؟
طرح پشتیبان گیری و بازیابی فاجعه مجموعه ای از خط مشی ها و راه حل های نرم افزاری است که برای حفظ تداوم کسب و کار در صورت بروز یک حادثه امنیتی با هم کار می کنند. این طرح ها معمولاً شامل راهنمایی در مورد چگونگی بازیابی صحیح داده ها با نرم افزار پشتیبان مورد استفاده توسط سازمان است. طرحهای بازیابی بلایا همچنین اقدامات فوری دیگری را که باید انجام شود، ترسیم میکند، از جمله اینکه چه کسی در شرکت ابتدا باید اطلاع دهد، چگونه میتوان میزان آسیب احتمالی را ارزیابی کرد و چه زمانی به مشتریان اطلاع داد.
تنظیم یک برنامه پشتیبان و بازیابی فاجعه می تواند کاری دلهره آور به نظر برسد، اما منابع بی شماری برای آسان کردن آن وجود دارد. چارچوبهای امنیت سایبری مانند آنهایی که توسط مؤسسه ملی استاندارد و فناوری (NIST) تعریف شدهاند، دستورالعملهای گام به گام در مورد نحوه شروع اجرای بهترین شیوههای امنیت سایبری و توسعه یک طرح بازیابی بلایا که نیازهای کسبوکار را برآورده میکند، ارائه میکنند.
پشتیبان گیری و زمان RTO و نقطه بازیابی RPO بازیابی بحران در It
دو معیار رایج که اغلب در مورد پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات به آنها اشاره می شود، هدف زمان بازیابی (RTO) و هدف نقطه بازیابی (RPO) هستند. این آمار به تیمها و کسبوکارهای فناوری اطلاعات کمک میکند تا راهحلهای BDR را تجزیه و تحلیل و مقایسه کنند تا ببینند کدام یک زمان بازیابی سریعتر، به معنای زمان خرابی کمتر و بازیابی کاملتر دادهها را فراهم میکند. مقایسه مختصری بین RTO و RPO در زیر برای نشان دادن تفاوت بین این دو ارائه شده است.
هدف زمان بازیابی (RTO)
هدف زمان بازیابی (RTO) تنها بر سرعت بازیابی یا سرعت بازیابی اطلاعات پس از یک فاجعه توسط یک تجارت متمرکز است. به جای تکیه بر ایده مبهم بازیابی دادهها در سریعترین زمان ممکن برای کاهش زمان خرابی، کسبوکارها میتوانند RTO را برای تعیین کمیت سرعت بازیابی اجرا کنند تا بدانند دقیقا چه مدت طول میکشد تا دادههایشان به آنها بازگردانده شود.
هدف نقطه بازیابی (RPO)
هدف نقطه بازیابی (RPO) بر حداکثر مقدار دادهای که یک کسبوکار میتواند پس از یک فاجعه از دست بدهد تمرکز میکند و به عنوان یک دوره زمانی از آخرین نسخه پشتیبان اندازهگیری میشود. اگر یک شرکت تمام اطلاعات خود را به جز آخرین نسخه پشتیبان از دست بدهد، هنوز چقدر اطلاعات حیاتی دارد؟ این سوالی است که RPO به کسب و کارها کمک می کند تا کمیت کنند و به آن پاسخ دهند.
چرا به سرویس پشتیبان و بازیابی فاجعه نیاز دارم؟
باج افزار یک تهدید جدی است که کسب و کارها باید از آن آگاه باشند. خدمات پشتیبان گیری و بازیابی فاجعه نقش مهمی در مبارزه با یک حمله دارند. در گزارش اخیر Sophos ، ۷۵ درصد از کسبوکارها در سال ۲۰۲۰ در میان سازمانهایی که دادههای خود را بازیابی کردند، قربانی یک حمله باجافزار شدند، که دوبرابر تعداد آنها از طریق نرمافزار پشتیبانگیری این کار را انجام دادند. از آنجایی که مجرمان سایبری تاکتیکها را تغییر میدهند و همچنین پشتیبانگیری از دادهها را هدف قرار میدهند، برنامهها یا خدمات بازیابی فاجعه باید شامل موارد اضافی اضافی برای ایمن کردن حیاتیترین دادهها باشد. پشتیبانگیری از دادهها را نباید یک گلوله نقرهای در برابر باجافزار در نظر گرفت، بلکه ابزار مهمی است که اگر به درستی اجرا شود، میتواند به بهبود سریعتر کسبوکارها کمک کند.
پشتیبانگیری از دادهها موضوع بسیاری از قوانین حفاظت از دادههای ایالات متحده و بینالمللی است. برای متخصصان فناوری اطلاعات که در محیطهای مراقبتهای بهداشتی کار میکنند، راهحلها و خدمات پشتیبانگیری و بازیابی فاجعه سازگار با HIPAA برای اطمینان از امنیت، حریم خصوصی و در دسترس بودن دادههای مراقبتهای بهداشتی ضروری است. عدم رعایت این قوانین می تواند جریمه های زیادی را در پی داشته باشد.
PRA باید شامل چه مواردی باشد؟
پشتیبان گیری و برنامه های بازیابی فاجعه، مراحل یا اقدامات انجام شده را در صورت وقوع رویدادی که باعث کاهش سرعت عملیات می شود، تشریح می کند. چارچوبهای نرمافزار امنیت سایبری مانند آنچه که توسط NIST و سایر آژانسهای فدرال ارائه میشود، نقطه شروع خوبی برای توسعه برنامهای متناسب با نیازهای کسبوکار هستند، اما نرمافزار پشتیبان بخشی ضروری از هر طرح پشتیبانگیری و بازیابی پس از یک حادثه است.
راه حل های پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات
امروزه، بسیاری از فروشندگان نرمافزار پشتیبانگیری کاملاً مبتنی بر ابر را ارائه میکنند که هم از دستگاههای در سایت و هم از راه دور پشتیبانی میکند. برخی از محبوب ترین گزینه ها عبارتند از:
نمونه برنامه اجرایی
چند نمونه از برنامه های مدیریت بحران برای بکاپ گیری و بازیابی اطلاعات
KLS Backup
مدیریت پشتیبان گیری و بازیابی اطلاعات در کامپیوترهای خانگی
Veam B & R
این برنامه بریا مدیریت بکاپ گیری و بازیابی ماشینهاری مجازی کاربرد دارد
Acronis True Images
برای ایمیج گرفتن از اطلاعات و پارتیشنها
QUALITY
Lorem ipsum dolor sit alor amet, cotns ekolor adipiscing elit Nulla molestie convallis convallis.