نحوه ارزیابی قراردادو برنامه های خدمات کامپیوتری و شبکه
درک طرح های خدماتی از شرکت های پشتیبانی رایانه اگر فردی فنی نیستید می تواند دشوار باشد. سردرگمی میتواند منجر به بیمیلی برای امضا کردن روی خط نقطهچین یا حتی خرید چند ساعته شود، اما عدم برنامهریزی از قبل میتواند به معنای تلاش برای کمک باشد، وقتی زمانی برای فکر کردن به مزایا و معایب وجود ندارد. هفتاد و پنج درصد از صاحبان مشاغل کوچک می گویند که خرابی رایانه بیشتر از بیرون رفتن یک کارمند در مرخصی استعلاجی مخرب است و 86 درصد می گویند که بهره وری اداری زمانی که سیستم های فنی نادرست کار می کنند یا به طور کامل از کار می افتند ضربه می زند (برادر Small Business Survey).
شخص امنیت شبکهیافتن بهترین راه حل برای نیازهای فناوری شما معمولاً شامل برنامه ریزی یک مشاوره اولیه است که اغلب رایگان است، بررسی توصیه ها و برنامه های شرکت پشتیبانی شبکه و انتخاب زمان خدمات ماهانه یا خرید زمان بلوک. در اینجا مواردی وجود دارد که باید در طول فرآیند بررسی در نظر بگیرید:
- برنامههای ماهانه در مقابل قراردادهای زمان بلوکی: برنامههای ماهانه تعدادی ساعت خدمات، از جمله پشتیبانی در محل و تلفن را ارائه میدهند و برای نگهداری مداوم مناسب هستند. با نظارت حرفه ای بر شبکه شما، مشکلات را می توان قبل از اینکه حتی در مورد آنها بدانید، کشف و اصلاح کرد. زمان بلوک معمولاً برای پروژهها و مشاورههای یکباره یا برای مشاغلی که به خدمات منظم فناوری اطلاعات نیاز دارند اما برای برنامههای ماهانه آماده نیستند، استفاده میشود. ساعات بلوک از پیش پرداخت شده است و شامل پشتیبانی در محل و تلفن است.
- انواع پلن ها: طرح های خدمات شبکه معمولاً بسته به تعداد کاربران شرکت و/یا تعداد ساعات سرویس در ماه قیمت گذاری می شوند. فعالیت هایی که شامل می شوند ممکن است بسته به توصیه های شرکت رایانه برای کسب و کار شما متفاوت باشد. مطمئن شوید که متوجه شده اید چه چیزی با طرح خدمات شما همراه است و چه چیزی نیاز به هزینه اضافی دارد. سوالاتی که باید بپرسید عبارتند از:
- چند کاربر پشتیبانی می شوند؟
- چند سرور پشتیبانی می شود؟
- چند مکان اداری پشتیبانی می شود؟
- چه چیزی نظارت خواهد شد (ایستگاه های کاری، لپ تاپ، تبلت، تلفن)؟
- آیا سایر دستگاه های شبکه (چاپگرها، فایروال ها، روترها، NAS، SAN، سوئیچ مدیریت شده، لوازم امنیتی شبکه) پشتیبانی می شوند؟
- آیا تعمیر و نگهداری پیشگیرانه گنجانده شده است و اگر بله، چقدر است؟
- آیا ممیزی های امنیتی انجام می شود و اگر چنین است، هر چند وقت یکبار؟
- چند بار پشتیبان گیری انجام می شود؟
- چند ساعت تعمیر و نگهداری در محل است و چند ساعت از راه دور؟
- پشتیبانی فنی غیر اضطراری، چه در محل و چه از راه دور، چه ساعاتی در دسترس است؟
- بلیط های مشکل دار چگونه مدیریت خواهند شد؟ آیا آنها به صورت آنلاین ارسال می شوند یا از طریق تلفن؟ بازه زمانی پاسخگویی چیست؟
- هزینه ساعات اضافی چقدر است؟
- چه خدمات دیگری در دسترس است؟
- انعطاف پذیری: طرح خدماتی که برای نیازهای سازمان شما سفارشی شده باشد ایده آل است. به عنوان مثال، برخی از شرکت های فناوری پشتیبانی شبکه از راه دور و در محل را برای تناسب با نیازها و بودجه شرکت شما ترکیب می کنند.
- تخصص تکنسین: شرکت های شریک تایید شده مایکروسافت در مدیریت شبکه های مایکروسافت ویندوز متخصص هستند. انتخاب شرکتی که با الزامات گواهینامه MCP مطابقت داشته باشد به اطمینان از اینکه تکنسین ها واجد شرایط هستند و شرکت تاسیس شده و به دنیای فناوری متعهد است، کمک می کند.
- سایر خدمات: حتی اگر بودجه شما شما را از ثبت نام در یک طرح خدماتی که بیش از نیازهای امنیتی اولیه را پوشش می دهد، محدود کند، اگر ارائه دهنده پشتیبانی شبکه بتواند با کسب و کار شما رشد کند مفید خواهد بود. داشتن یک تیم فنی خارجی که واقعاً کسب و کار شما و نیازهای آن را درک می کند، با پیشرفت کسب و کار بسیار ارزشمند خواهد بود. در مورد خدمات مشاوره ای مانند برنامه ریزی استراتژیک فناوری، ردیابی و مدیریت دارایی های فنی، راهنمایی در مورد خرید فناوری، و مستندسازی و آموزش بپرسید.
- خدمات اضطراری: البته، برای آرامش خاطر شما، باید اطمینان حاصل کنید که تکنسین های شبکه برای مواقع اضطراری آماده هستند.
- انتخاب یک برنامه خدمات کامپیوتری و شبکه، بخش مهمی از حمایت از توسعه شرکت شما است. بهینه سازی فناوری برای به حداکثر رساندن بهره وری و محافظت از شهرت سازمان نزد مشتریان و همچنین جامعه تجاری به شما کمک می کند تا با اطمینان روی فرصت های جدید تمرکز کنید.