چگونه پول خود را از کلاهبرداری پس بگیرم؟

اگر بتوانید پول خود را پس بگیرید به سه چیز بستگی دارد:
- سرعت : هر چه سریعتر عمل کنید، بهتر است. کلاهبرداران سعی خواهند کرد سرعت شما را کاهش دهند.
- روش پرداخت استفاده شده : اگر با کارت اعتباری یا پی پال پرداخت کرده اید، شانس بیشتری برای پس گرفتن پول خود دارید.
- پشتکار : پس گرفتن پول شما زمان می برد. به آن ادامه دهید!
اگر از طریق حواله سیمی، بانک یا ارز دیجیتال پرداخت کرده اید، متاسفانه شانس بازگرداندن پولتان بسیار کم است.
حقوق شما چیست؟
در اکثر کشورها، شما حق دارید یک محصول را ظرف ۷ (اکثر کشورهای آسیایی) یا ۱۴ روز (در اروپا) بازگردانید. برای خدمات (نرم افزار، فیلم) و برخی کالاها (غذا، لباس زیر زنانه و غیره) ممکن است قوانین متفاوتی اعمال شود.
تقریباً در هر کشوری از شما در برابر کلاهبرداری محافظت می شود . خجالت نکشید، تقریباً برای همه حداقل یک بار اتفاق می افتد. به عنوان یک مصرف کننده، قوانین ملی شما اعمال می شود ، حتی اگر از یک شرکت خارج از کشور خرید کرده باشید .
مرحله ۱: پرونده خود را بسازید
ابتدا باید شکایت خود را به فروشگاه آنلاین یا ارائه دهنده خدمات ارائه دهید.
اطمینان حاصل کنید که یک کپی از تمام تراکنش ها و مکاتبات (فاکتورها، ایمیل ها، WhatsApp، پیام های فیس بوک و غیره) را نگه دارید.
فقط در صورتی که در عرض ۳ روز کاری اصلاً پاسخ ندهند یا (تقریباً) مطمئن باشید که کلاهبرداری شدهاید، میتوانید قدم بعدی را بردارید.
نشانه های بارز کلاهبرداری عبارتند از:
- وب سایت دیگر فعال نیست یا به وب سایت دیگری هدایت می شود.
- شما نمی توانید پول خود را برداشت کنید یا از شما می خواهند برای پس گرفتن پول خود پول بیشتری بپردازید.
- یک شرکت تحویل از شما می خواهد که هزینه اضافی بپردازید (تاجر باید تمام هزینه را از شما دریافت کند).
در این مواقع منتظر نمانید و بلافاصله به مرحله ۲ بروید.
مرحله ۲: ثبت شکایت
مطمئن شوید که در اسرع وقت (زمان مهم است!) شکایت کنید تا پول خود را با شرکت یا نقاط تماس مناسب پس بگیرید.
اگر پرداخت کردید:
- با کارت اعتباری/دبیت با شرکت کارت خود تماس بگیرید. نکات بیشتر
- با پی پال با پی پال تماس بگیرید. نکات بیشتر
- از طریق یک بازار (eBay، Amazon، AliExpress) با پلت فرم تماس بگیرید. نکات بیشتر
- از طریق حواله سیمی/بانکی با بانک و پلیس کشورتان تماس بگیرید. نکات بیشتر
- اگر با ارز دیجیتال پرداخت کرده اید ، با صرافی رمزنگاری خود و یا پلیس کشورتان تماس بگیرید.
و شکایت خود را در https://complaint.cybera.io/ نکات بیشتر
با خدمات بازیابی پول کار نکنید
ما کار با Money Recover Services را توصیه نمی کنیم . این سازمانها که شرکتهای دارایی، بدهی یا بازیابی وجوه نیز نامیده میشوند، اغلب خودشان کلاهبردار یا در بهترین حالت مشکوک هستند:
- آنها این تصور را به شما می دهند که به راحتی می توانید پول خود را پس بگیرید. این نیست.
- اگر با کارت اعتباری یا بدهی یا پی پال پرداخت کرده اید، معمولاً آسان است و به آنها نیاز ندارید.
- اگر با ارز دیجیتال یا حواله بانکی پرداخت کرده اید، پس گرفتن پولتان تقریبا غیرممکن است، به خصوص اگر بیش از چند روز پیش پرداخت کرده باشید.
- تمام کارهای اداری هنوز باید توسط شما انجام شود. ارزش افزوده آنها اغلب محدود است.
- در برخی موارد، ارائه دهندگان خدمات مالی مایل به همکاری با آنها نیستند و بازگرداندن پول شما را سخت تر می کند.
ما با چندین سرویس بازیابی پول مصاحبه کردیم. میزان موفقیت آنها به مراتب کمتر از ۱٪ است (اما شما همچنان به آنها پرداخت می کنید)
سلام ما فقط مشکلات فنی را حل میکنیم . این مشکل حقوقی و قضایی هستش . شما بایستی به پلیس و قوه قضاییه مراجعه کنید . یا با وکیل تماس بگیرید .
سلام به نظرم این صرافیها با هویت واقعیت کار ندارند . کافیه همان هویت دیجیتالی که برای خودت درست کردی را ادامه بدی و مدارک دیجیتالی که دادی را براشون بفرستی . چون اونها توی کشور ما قانونی نیستند . و هر کار بخواهند میکنند . شما هم هرکار لازمه بکن و کارت را پیش ببر . چونن این کار از لحاظ حقوقی پیش نمیره . فقط باید چیزی که میخوان بهشون بدی . و به حقت برسی . موفق باشید
سلام به نظرم این صرافیها با هویت واقعیت کار ندارند . کافیه همان هویت دیجیتالی که برای خودت درست کردی را ادامه بدی و مدارک دیجیتالی که دادی را براشون بفرستی . چون اونها توی کشور ما قانونی نیستند . و هر کار بخواهند میکنند . شما هم هرکار لازمه بکن و کارت را پیش ببر . چونن این کار از لحاظ حقوقی پیش نمیره . فقط باید چیزی که میخوان بهشون بدی . و به حقت برسی . موفق باشید