تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه شبکه های کامپیوتری چیست؟
تعمیرات و نگهداری پیشگیرانه PM Preventive Maintenance
اهداف اصلی مراقبت های پیشگیرانه عبارتند از:
- جلو گیری از خرابیهای زیبانبار با تعمیر و نگهداری پیشگیرانه
- کاهش احتمال خرابی سخت افزار
- گسترش عمر مفید سیستم
- به حداقل رساندن خرابی سیستم ناشی از سخت افزار قدیمی و سایر مشکلات نرم افزاری،
- سیستم را در برابر ویروس ها و دیگر نرم افزارهای مخرب محافظت می کند
- جلوگیری از از دست دادن داده ها.
برخی از جنبه های تعمیر و نگهداری پیشگیرانه منظم عبارتند از:
- اطمینان از به روز شدن سیستم عامل و به روز رسانی های امنیتی
- بررسی نرم افزار / سخت افزار آنتی ویروس تا تاریخ است
- نظارت بر ترافیک فایروال برای نقض امنیت تلاش
- تأیید صحت پشتیبان گیری داده ها
- تمیز کردن رایانه و اجزای داخلی سرور
- تعمیر و نگهداری پیشگیرانه به ما اجازه می دهد تا رایانه ها و سخت افزار و نرم افزار شبکه خود را نظارت کنیم تا به جلوگیری از مشکلات یا خطاهای احتمالی که ممکن است باعث از بین رفتن اطلاعات مهم یا از دست رفتن کسب و کار شوند.
مزایای پشتیبان گیری خارج از سایت
پشتیبان خارج از سایت در برابر خرابی های سخت افزاری و آسیب های محلی مانند آتش سوزی، سیل، خرابکاری و سرقت محافظت می کند. از آنجا که داده ها در خارج از سایت در سرور های خالی و امن ذخیره می شود. در صورت خرابی، داده ها را می توان به سرعت بازسازی کرد تا کسب و کار خود را به عقب و در حال اجرا است.
- نگهداری و تعمیرات برنامه ریزی شده امداد شبکه Planned Maintenance
- نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه PM Preventive Maintenance
- نگهداری و تعمیرات اصلاحی CM Corrective Maintenance
- نگهداری و تعمیرات مبتنی بر قابلیت اطمینان RCM Reliability Centered Maintenance
- نگهداری و تعمیرات پیش بینانه (پیشگویانه) PdM Predictive Maintenance (پایش وضعیت CM)
- نگهداری و تعمیرات بهره ور فراگیر TPM Total Productive Maintenance (ژاپنی)
- نگهداری و تعمیرات بهره ور PM Productive Maintenance (آمریکایی)
- نگهداری و تعمیرات اضطراری امداد شبکه EM Emergency Maintenance
- آرک برک
نگهداری و تعمیرات برق