هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

scamAdvisor سایت بررسی اسکمرها و کلاهبرداران

وبسایت Scamadviser چیست؟

Scamadviser یک سرویس آنلاین است که ارزیابی امنیتی و اعتبار وبسایت‌ها را انجام می‌دهد. هدف این وبسایت ارائه اطلاعات به کاربران در مورد امنیت و معتبر بودن یا نبودن یک وبسایت است. Scamadviser از الگوریتم‌ها و داده‌های متنوع برای تحلیل و ارزیابی وبسایت‌ها استفاده می‌کند.

برخی از اطلاعاتی که این سرویس ارائه می‌دهد عبارتند از:

  1. امتیاز اعتبار:
    • نمره اعتباری بر اساس معیارهای مختلفی مانند رتبه‌بندی در الگوریتم‌های جستجو و داده‌های متنوع است.
  2. کشور میزبان:
    • اطلاعات در مورد کشوری که وبسایت در آن میزبان شده است.
  3. مدت زمان فعالیت:
    • مدت زمانی که یک وبسایت در فضای آنلاین فعال بوده است.
  4. میزان مخاطره:
    • ارزیابی در مورد میزان مخاطره و احتمال کلاهبرداری.
  5. نظرات کاربران:
    • بازخوردها و نظرات کاربران در مورد وبسایت.

Scamadviser به کاربران امکان می‌دهد با استفاده از این اطلاعات، قبل از انجام معاملات یا ارتباط با یک وبسایت، به صورت آگاهانه از امنیت و اعتبار آن وبسایت باخبر شوند. با این حال، باید توجه داشت که این سرویس نیز ممکن است هیچ گونه گارانتی یا تضمینی در مورد صحت اطلاعات ارائه شده نداشته باشد و توصیه می‌شود که از منابع دیگر نیز برای ارزیابی امنیت وبسایت‌ها استفاده کنید

وبسایت Scamadviser چیست؟

یکی از سایت‌های معتبر در زمینه گزارش و کسب اطلاعات در خصوص سایت‌های اسکم است. متاسفانه این سایت در ایران کمتر شناخته شده و همین باعث کلاه‌برداری‌های زیادی از سوی سایت‌های داخلی و خارجی می‌شود. در صفحه اصلی این سایت چند بخش مختلف وجود دارد که یکی از آنها Biggest risk sites است که در آن با برخی از کلاه‌بردارترین سایت‌های اینترنت بنا بر گزارشات مردمی و بررسی کارشناسان روبرو می‌شوید. وقتی با سایتی روبرو شدید که کلاه برداری آن برای شما مسجل شد، می‌توانید به این سایت بروید، یک اکانت بسازید و آن را گزارش کنید.

معرفی وب سایت Scamadviser

درباره Scamadviser

ScamAdviser هر ماه به بیش از ۳ میلیون مشتری کمک می کند تا بفهمند آیا یک وب سایت قانونی است یا یک کلاهبرداری احتمالی. 

این وب سایت در سال ۲۰۱۲ توسط مارک تاسیس شد. مارک چوب های گلف را به صورت آنلاین خریداری کرده بود و به سرعت متوجه شد که آنها تقلبی هستند. سعی کرد پولش را پس بگیرد بی نتیجه بود. از سر ناامیدی، او ScamAdviser را راه اندازی کرد تا به خریداران آنلاین کمک کند قبل از خرید آنلاین تصمیمات آگاهانه تری بگیرند. 

ScamAdviser با رتبه بندی وب سایت ها با امتیاز اعتماد ScamAdviser به مصرف کنندگان کمک می کند تا تصمیمات خرید آنلاین خود را بگیرند . الگوریتم ScamAdviser از بیش از ۴۰ منبع داده استفاده می کند. از آدرس IP سرور وب، در دسترس بودن جزئیات تماس در وب سایت، سن URL، رتبه بندی در سایت های بررسی و بسیاری موارد دیگر.

تیم ScamAdviser به طور مداوم در حال بهبود الگوریتم ScamAdviser است. همچنین مشاغل می توانند از طریق API و Feed به داده های Scamadviser.com دسترسی داشته باشند .

Scamadviser نام تجاری Ecommerce Operations BV
 
Ecommerce Operations BV
Keurenplein 41
UNIT A6311
۱۰۶۹CD Amsterdam
هلند است

شماره مالیات بر ارزش افزوده: NL856671150B01
اتاق بازرگانی: ۶۶۷۱۷۸۰۹

چگونه یک وب سایت کلاهبرداری را بشناسیم

برای به دام انداختن قربانیان به صورت آنلاین – از فرصت‌های سرمایه‌گذاری جعلی گرفته تا فروشگاه‌های آنلاین – ادعا می‌کنند و اینترنت به آنها اجازه می‌دهد تا از هر نقطه‌ای از جهان با ناشناس فعالیت کنند. توانایی تشخیص کلاهبرداری های آنلاین یک مهارت مهم است زیرا دنیای مجازی به طور فزاینده ای بخشی از هر جنبه ای از زندگی ما می شود. نکات زیر به شما کمک می کند تا علائمی را شناسایی کنید که نشان می دهد یک وب سایت ممکن است کلاهبرداری باشد.

عقل سلیم: خیلی خوب است که درست باشد


هنگامی که به دنبال کالاهای آنلاین هستید، یک معامله بزرگ می تواند بسیار فریبنده باشد. کیف گوچی یا آیفون جدید با نصف قیمت؟ چه کسی نمی خواهد چنین معامله ای را به دست آورد؟ کلاهبرداران نیز این را می دانند و سعی می کنند از این واقعیت سوء استفاده کنند.

اگر یک معامله آنلاین خیلی خوب به نظر می رسد که درست نباشد، دو بار فکر کنید و چیزها را دوباره بررسی کنید. ساده ترین راه برای انجام این کار این است که به سادگی همان محصول را در وب سایت های رقیب (که به آنها اعتماد دارید) بررسی کنید. اگر تفاوت قیمت ها زیاد است، بهتر است بقیه قسمت های وب سایت را دوباره بررسی کنید.

پیوندهای رسانه های اجتماعی را بررسی کنید


رسانه‌های اجتماعی این روزها بخش اصلی کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک هستند و مصرف‌کنندگان اغلب انتظار دارند فروشگاه‌های آنلاین در رسانه‌های اجتماعی حضور داشته باشند. کلاهبرداران این را می دانند و اغلب آرم سایت های رسانه های اجتماعی را در وب سایت خود درج می کنند. خراش زیر سطح اغلب نشان می دهد که این عملکرد حتی کار نمی کند.

دکمه های اجتماعی ممکن است به صفحه اصلی وب سایت، یک نمایه خالی یا اصلاً جایی منتهی شود. کلاهبرداران اغلب برای پیاده سازی فیس بوک، توییتر یا اینستاگرام اختصاصی برای سایت جعلی خود تنبل هستند (یا نمی خواهند مکانی برای انتشار تبلیغات بد باشند). اگر حساب‌های رسانه‌های اجتماعی فعالی وجود دارد، نگاهی سریع بیندازید تا ببینید آیا پست‌هایی وجود دارد یا خیر. اغلب اوقات، اگر وب سایت کلاهبرداری باشد، کاربران عصبانی به شما اطلاع می دهند!

چاپ کوچک (شرایط و خط‌مشی‌ها) را بررسی کنید


کلاهبرداران اغلب در صفحاتی مانند درباره ما، شرایط و ضوابط خط مشی حمل و نقل و خط مشی بازگشت استفاده می کنند تا فضای حرفه ای را به شما بدهند. اگر متوجه شدید که این صفحات وجود ندارند یا کیفیت پایینی دارند (مثلاً دارای اشتباهات تایپی هستند) در مورد خرید از سایت دو بار فکر کنید! آیا واقعاً فکر می‌کنید که یک کسب‌وکار اگر مشروع باشد، متن ناقص یا نامرتب را قرار می‌دهد؟

آیا از نام های تجاری (سوء) استفاده می شود؟


بسیاری از فروشگاه‌های اینترنتی کلاهبردار از نام‌های تجاری (آدیداس، شانل، اپل) در ترکیب با کلماتی مانند «تخفیف»، «ارزان»، «فروش» و حتی «رایگان» برای جذب بازدیدکنندگان از طریق موتورهای جستجو استفاده می‌کنند. برندها معمولاً دوست ندارند محصولاتشان را از طریق این نوع فروشگاه های اینترنتی به فروش برسانند. برندهای ممتاز به ندرت یا هرگز محصولات خود را در معرض فروش قرار نمی دهند یا تخفیف های زیادی ارائه می دهند. به همین ترتیب، اکثر فروشگاه های آنلاین جدی چندین برند را می فروشند و امرار معاش خود را به یک برند گره نمی زنند.

به ظاهر و ظاهر این وب سایت ها توجه کنید. وب سایت های قانونی دارای آرم ها و تصاویر باکیفیت هستند، زیرا برندها می خواهند شما را با محصولات خود تحت تاثیر قرار دهند. کلاهبرداران اغلب محتوایی مانند تصاویر و توضیحات محصول را از منابع مختلف سرقت می کنند. این می تواند به این معنی باشد که ظاهر یک وب سایت می تواند غیرحرفه ای به نظر برسد، با قالب بندی عجیب و غریب یا تصاویر با وضوح پایین.

آیا نشان اعتماد الکترونیک یا مجو کار دارد؟


علائم اعتماد روشی برای تأیید شخص ثالث برای یک فروشگاه آنلاین است. آنها به عنوان مثال امنیت یا حمایت از حقوق مصرف کننده را نشان می دهند. با این حال، وب سایت های کلاهبرداری نیز بدون اجازه از آنها استفاده می کنند. به عنوان مثال، آنها ممکن است تصویری از علامت اعتماد در وب سایت داشته باشند بدون اینکه واقعاً تأیید شود، به این معنی که از لوگو سوء استفاده می کنند و شما را گمراه می کنند!

نام دامنه را بررسی کنید
برخی از سایت‌ها سعی می‌کنند شما را فریب دهند تا فکر کنید وب‌سایت‌های رسمی برندهای شناخته شده هستند، حتی اگر هیچ ارتباطی با شرکت واقعی نداشته باشند. مطمئن شوید که نام دامنه (آدرس وب سایت) همانطور که انتظار می رود باشد، به خصوص اگر روی یک لینک کلیک کنید. به عنوان مثال، نام دامنه واقعی برند ممکن است brand.com باشد، در حالی که وب سایت جعلی ممکن است از تغییراتی مانند brand.net، brand.org، brand.xyz، brand.biz، brand.online و موارد دیگر استفاده کند.

هنوز مطمئن نیستید؟ یک راه حل آسان این است که صفحه خاص را از طریق موتور جستجوی مورد علاقه خود جستجو کنید. سایت‌های جعلی معمولاً متکی به کلیک کردن روی یک پیوند مستقیم توسط شما هستند و معمولاً در رتبه‌بندی بالا قرار نمی‌گیرند. اگر ایمیلی دریافت می‌کنید که از شما می‌خواهد روی یک پیوند کلیک کنید، همیشه امن‌تر است که به صورت دستی به وب‌سایت بروید تا مطمئن شوید که هستید. روی یک جعلی نیست

سن دامنه را بررسی کنید


می‌توانید وب‌سایت‌ها را در Scamadviser بررسی کنید تا از قدمت وب‌سایت مطلع شوید. اطلاعات دیگری نیز در مورد دامنه جمع آوری می شود، مانند مدت زمانی که ثبت شده است.

نام‌های دامنه‌ای که برای مدت کوتاهی مثلاً یک سال ثبت شده‌اند، ممکن است مشکوک باشند زیرا کلاهبرداران پول زیادی در وب‌سایت‌های خود سرمایه‌گذاری نمی‌کنند. آنها نام های دامنه را با اعتبار کوتاه خریداری می کنند تا هزینه های خود را به حداقل برسانند. وب سایت هایی که اخیرا ایجاد شده اند و اعتبار کوتاهی دارند بیشتر در معرض کلاهبرداری هستند.

آیا بررسی ها قابل اعتماد هستند؟


یک فروشگاه اینترنتی با استفاده از یک سیستم معروف بررسی مصرف کننده معمولاً نشانه خوبی است. با این حال، برخی از سیستم های بررسی بهتر از سایرین هستند. بررسی کنید که آیا سیستم بازبینی به استانداردهای گواهی بازبینی پایبند است یا خیر، به این معنی که فروشگاه اینترنتی نمی تواند نظرات را بدون دلیل مناسب حذف یا ویرایش کند.

بسیاری از وب‌سایت‌های جعلی دارای بخش نظرات یا گواهی‌ها هستند که مملو از نظرات مثبت جعلی است. آنها حاوی نام های ساختگی افراد هستند، از عکس هایی استفاده می کنند که از منابع تصادفی گرفته شده اند و متن اغلب از وب سایت های دیگر کپی می شود. بنابراین، توصیه می شود به بررسی هایی که تنها در وب سایت هستند اعتماد نکنید. وب‌سایت‌هایی مانند Scamadviser، TrustPilot و سایرین به کاربران اجازه می‌دهند تا نظراتی را که توسط شرکت‌ها حذف یا ویرایش نشوند، بگذارند. بررسی نظرات خارجی راهی برای دریافت تصویر واضح تر از آنچه مشتریان واقعی می گویند.

به دفتر ثبت شرکت ها مراجعه کنید


اگر قصد خرید از طریق مرز را دارید، این ممکن است آسان نباشد. هر کشوری روش خاص خود را برای ثبت شرکت دارد. در ایالات متحده، Better Business Bureau منبع خوبی است. در هلند می توانید اتاق بازرگانی را بررسی کنید.

آیا ارتباط امن است؟


آیا “https” را در جلوی آدرس فروشگاه اینترنتی می بینید و آیا نماد “قفل” قابل مشاهده است؟ در این حالت، ارتباط بین فروشگاه اینترنتی و مرورگر شما رمزگذاری شده است و استفاده از فروشگاه اینترنتی را کمی ایمن تر می کند. این تضمین نمی کند که فروشگاه اینترنتی جعلی نباشد زیرا هزینه افزودن گواهی SSL (آنچه برای ایمن کردن ارتباطات نیاز دارید) حداقل است (شروع از ۴.۹۹ یورو در سال).

آیا روش های پرداخت ایمن ارائه می شود؟


انواع روش های پرداخت وجود دارد. به طور کلی کارت‌های اعتباری، PayPay و Alipay از مصرف‌کننده حمایت می‌کنند و به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهند در صورت تحویل نشدن محصول، پول خود را پس بگیرند. بررسی کنید آیا فروشگاه اینترنتی از این روش‌های پرداخت پشتیبانی می‌کند یا خیر. اگر در مورد اطمینان یک فروشگاه اینترنتی شک دارید، هرگز به حساب بانکی پول انتقال ندهید.

روش های پرداخت مانند Western Union، Moneygram، Skrill و Bitcoin اغلب غیرقابل ردیابی هستند و بازگرداندن پولی که با استفاده از این روش ها منتقل شده است، عملا غیرممکن است. در نتیجه، آنها مورد علاقه کلاهبرداران قرار می گیرند.

چه کسی محصول را تحویل می دهد؟


بررسی کنید که آیا فروشگاه اینترنتی شرکای تحویل خود را فهرست کرده است. همه فروشگاه‌های اینترنتی آنها را فهرست نمی‌کنند، اما برخی از آنها ویژگی‌ای را برای ردیابی محموله‌ها ادغام می‌کنند. شریک یا شرکای تحویل نیز ممکن است در فرآیند تسویه حساب ذکر شود. اگر یک شریک تحویل قابل اعتماد نام برده شود، این معمولاً نشانه خوبی است.

مطمئن نیستم؟ با فروشگاه اینترنتی تماس بگیرید


یک فروشگاه اینترنتی خوب می داند که مشتریانش می خواهند به روش های مختلف با هم ارتباط برقرار کنند. بررسی کنید که آیا شرکت شماره تلفن، شناسه ایمیل یا فرم تماس را ارائه می دهد و در رسانه های اجتماعی فعال است یا خیر. در صورت شک با شرکت تماس بگیرید یا از طریق ایمیل یا رسانه های اجتماعی درخواستی برای اطلاعات بیشتر ارسال کنید. یک فروشگاه اینترنتی حرفه ای معمولا در عرض چند ساعت یا حداکثر دو روز کاری بسته به رسانه پاسخ می دهد.

هنوز مطمئن نیستید؟ انجامش نده!
وقتی (هنوز) شک دارید، این کار را نکنید! توصیه ما در اینجا در Scamadviser این است که اگر هنوز مطمئن نیستید، بهتر است محتاط باشید و از شهود خود پیروی کنید. اجازه ندهید قیمت عالی قضاوت شما را مختل کند. اگر شک دارید، مغازه های زیادی برای خرید وجود دارد.

درباره انواع خاصی از کلاهبرداری ها در مجموعه عمیق ما “چگونه یک کلاهبرداری را تشخیص دهیم” در زیر بیشتر بیاموزید!

چگونه یک کلاهبرداری را بشناسیم – فیشینگ
چگونه یک کلاهبرداری را بشناسیم – وب سایت های Cat کپی کنید
چگونه یک کلاهبرداری را بشناسیم – کلاهبرداری های استخدامی
چگونه یک کلاهبرداری را بشناسیم – معاملاتی که برای واقعی بودن خیلی خوب هستند
چگونه یک کلاهبرداری را بشناسیم – نظرات جعلی

ابزارهایی برای شناسایی کلاهبرداری ها
چندین ابزار آنلاین وجود دارد که به شما کمک می کند بفهمید که آیا مورد کلاهبرداری قرار گرفته اید یا خیر. همه اطلاعاتی که شخصی به صورت آنلاین با شما به اشتراک می گذارد، از جمله پیوندهای وب سایت، شناسه ایمیل، شماره تلفن، آدرس، اطلاعات شرکت و موارد دیگر قابل بررسی است. داده‌های جمع‌آوری‌شده می‌توانند تصویر معناداری درباره اینکه آیا با یک کلاهبردار یا یک فرد/سازمان واقعی سر و کار دارید، تشکیل دهد.

در زیر مفیدترین ابزارهای موجود در اینترنت برای کمک به شناسایی کلاهبرداری ها آورده شده است:

یک دامنه یا پیوند را بررسی کنید
چندین ابزار آنلاین وجود دارد که می‌تواند وب‌سایت‌ها را اسکن کند تا فوراً تشخیص دهد که آیا نشانه‌هایی از کلاهبرداری را نشان می‌دهد یا خیر. به خاطر داشته باشید که این ابزارها بی‌خطا نیستند، اما اطلاعات ارزشمندی را ارائه می‌دهند تا به شما کمک کنند درباره قانونی یا جعلی بودن یک وب‌سایت قضاوت کنید.

ScamAdviser : ScamAdviser روی شناسایی کلاهبرداری های آنلاین تمرکز می کند، خواه فروشگاه های آنلاین باشد که تقلبی را تحویل نمی دهند یا نمی فروشند، سایت های سرمایه گذاری جعلی و رمزنگاری یا کلاهبرداری های اشتراک. از طریق شرکای خود نیز فیشینگ و بدافزار را بررسی می کند.

URLscan.io : URLscan برای کاربران فنی تر در نظر گرفته شده است.

این مقدار زیادی از بینش فنی مانند اطلاعات دامنه و IP دقیق را ارائه می دهد.


اطلاعات ثبت دامنه را بررسی کنید


جستجوی دامنه Whois به شما امکان می دهد مالکیت و مدت زمان یک نام دامنه را ردیابی کنید. مشابه نحوه ثبت همه خانه ها در یک مرجع حاکم، همه ثبت نام های دامنه، سابقه ای از اطلاعات هر نام دامنه خریداری شده از طریق آنها، همراه با مالکیت آن و تاریخ خرید آن را حفظ می کنند.

جستجوی ICANN : ICANN یک شرکت اینترنتی برای نام‌ها و شماره‌های اختصاص‌یافته است. این یک سازمان غیرانتفاعی است که زیرساخت اصلی اینترنت را حفظ می کند. ابزار جستجوی داده ثبت نام ICANN به شما این امکان را می دهد که داده های ثبت فعلی را برای نام دامنه و منابع شماره اینترنتی جستجو کنید.


یک تصویر را بررسی کنید


خدمات جستجوی عکس معکوس به شما این امکان را می دهد که ببینید آیا یک تصویر در چندین وب سایت ظاهر می شود و آیا یک تصویر ویرایش شده است یا خیر. اگر یک تصویر در چندین وب سایت مختلف ظاهر شود، به احتمال زیاد به سرقت رفته است.

FaceCheck : چهره یک فرد مورد علاقه را آپلود کنید و نمایه های رسانه های اجتماعی، ظاهر آنها در وبلاگ ها، ویدیوها و وب سایت های خبری را کشف کنید. با FaceCheck می‌توانید عکس یک شخص را در برابر میلیون‌ها چهره از mugshot، وب‌سایت‌های مجرمان جنسی و مظنونانی که در اخبار ظاهر می‌شوند، بررسی کنید.

جستجوی تصویر گوگل : در سال ۲۰۱۱، قابلیت جستجوی عکس معکوس به تصاویر گوگل اضافه شد که به کاربران اجازه می‌دهد یک عکس یا پیوند به یک تصویر را آپلود کنند و بفهمند همان تصویر در کجای اینترنت ظاهر شده است.

Tineye : TinEye اولین موتور جستجوی تصویر در وب است که از فناوری شناسایی تصویر به جای کلمات کلیدی، ابرداده یا واترمارک استفاده می کند. TinEye به کاربران این امکان را می دهد که نه با استفاده از کلمات کلیدی بلکه با تصاویر جستجو کنند.

تصاویر Yandex : تصاویر Yandex جایگزینی برای جستجوی تصویر گوگل و Tineye است که اغلب نتایجی را پیدا می کند که سایر موتورهای جستجوی تصویر ممکن است از دست بدهند.


یک کسب و کار را چگونه بررسی کنید؟


کسب و کارهای قانونی باید در مرجع نظارتی مربوطه هر کشوری که در آن فعالیت می کنند ثبت شوند. در زیر برخی از ثبت های تجاری ملی و بین المللی آورده شده است:

ثبت نام ASIC : استرالیا
خانه شرکت ها : انگلستان
Crunchbase : جهانی با تمرکز بر ایالات متحده آمریکا / اروپا
ثبت کسب و کار اتحادیه اروپا : اروپا
OpenCorporates : جهانی با تمرکز بر ایالات متحده آمریکا / اروپا
جستجوی شرکت SEC : ایالات متحده آمریکا


یک شماره تلفن را چگونه بررسی کنید؟


ویژگی‌های Caller ID در تلفن‌های هوشمند به حدی پیشرفت کرده‌اند که نه تنها شماره، بلکه نام و مکان تماس‌گیرنده را نیز نمایش می‌دهند. امروزه بسیاری از اپراتورها این ویژگی را ارائه می دهند و می توانید از برنامه های زیر برای نمایش بهتر تماس گیرندگان ناشناس استفاده کنید. آنها همچنین شما را قادر می سازند تا تماس های هرزنامه و کلاهبرداری را برای هشدار به سایر کاربران گزارش دهید.

Sync.me : Sync.ME “پیشروترین دفترچه تلفن اجتماعی در جهان” است که به میلیون ها کاربر در سراسر جهان کمک می کند تا تماس های دریافتی را شناسایی کرده و تماس های هرزنامه ناخواسته را مسدود کنند. Sync.ME به دقت تماس گیرندگان را با نام کامل و عکس آنها در هر نقطه از جهان شناسایی می کند.

Truecaller : TrueCaller یک برنامه تلفن هوشمند است که دارای ویژگی های شناسایی تماس گیرنده، مسدود کردن تماس، فلش پیام، ضبط تماس، چت و صدا با استفاده از اینترنت است. برای ثبت نام در این سرویس، کاربران باید یک شماره موبایل ارائه دهند. این برنامه برای اندروید و iOS در دسترس است.

Whoscall : Whoscall یک برنامه تلفن بسیار مورد توجه با قابلیت Caller ID و Block است. علاوه بر خدمات تماس ها و پیام های متنی، ما به دلیل شناسایی تماس ها و پیامک های دریافتی، مسدود کردن تماس ها و پیامک های هرزنامه مخرب، و پشتیبانی از پایگاه داده عظیم خود با بیش از ۱.۶ میلیارد شماره، به خوبی شناخته شده ایم.


یک پیام متنی را چگونه بررسی کنید؟


کلاهبرداری های پیام رسانی می توانند کاملاً قانع کننده باشند و یک کلیک بی دقت می تواند اطلاعات شخصی و مالی شما را در دست کلاهبرداران قرار دهد. از ابزارهای زیر برای بررسی کلاهبرداری بودن پیامک استفاده کنید:

Call Defender (هنگ کنگ) : Call Defender خدمات مسدودسازی و شناسه تماس گیرنده را در هنگ کنگ ارائه می دهد. علاوه بر استفاده از پایگاه داده Whoscall، این برنامه همچنین از HKJunkcall، یک پایگاه داده تلفن های هرزنامه معروف در هنگ کنگ، برای جلوگیری از تماس های جعلی و مزاحم استفاده می کند.

ScamRanger : کاربران می توانند پیام های متنی کلاهبرداری را گزارش کنند و بررسی کنند که آیا پیامی که دریافت کرده اند کلاهبرداری است یا خیر. Scam Ranger از مردم در برابر کلاهبرداری های مالی آنلاین در تمام پلتفرم های پیام رسانی با استفاده از قدرت جامعه محافظت می کند.


یک ویدیو را چگونه بررسی کنید ؟


با پیشرفت تکنولوژی، ایجاد Deepfakes آسان تر و شناسایی آن سخت تر می شود. آنها در کلاهبرداری های با مشخصات بالا استفاده شده اند و می توانند بسیار متقاعد کننده باشند. ابزارهایی برای تشخیص عمیق بودن یک ویدیو وجود دارد و کاربران می توانند این کار را با چسباندن یک لینک ویدیو یا آپلود یک ویدیو انجام دهند.

Deepware : یک ویدیوی مشکوک را اسکن کنید تا متوجه شوید که آیا به صورت مصنوعی دستکاری شده است یا خیر. این پروژه منبع باز است تا جوامع را قادر می سازد تا با هم کار کنند تا راه حلی قابل اعتماد برای مبارزه با دیپ فیک پیدا کنند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

یک نظر

  • سارا محمدی گفت:

    سایت ها و شرکت های سرمایه گذاری خارجی را از کجا باید بفهمیم که کلاهبرداریه یا قانونی ؟

    در ضمن ، سایت هایی که نام بردید ؛ بعضی هاش بسته است مثل ِ Scamadviser

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پشتیبانی امداد شبکه