هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

پرینتر

عیب یابی مشکلات مربوط به چاپگر و بهترین روش های چاپ

هنگامی که مشکلات چاپ را عیب یابی می کنید، اغلب می توانید با آزمایش سناریوهای مختلف، فرآیندی را که باعث ایجاد مشکل شده است، تعیین کنید. عیب یابی موفقیت آمیز به توانایی شما در شناسایی منبع مشکل بستگی دارد

این مقاله به شما کمک می کند تا عیب یابی مشکلات چاپگر را شروع کرده و به سرعت مشکلات رایج چاپ را شناسایی و حل کنید. برای تعمیر و رفع عیب مشکلات چاپگر به ایمن موارد توجه کنید.

مشکلات چاپ معمولاً ناشی از موارد زیر است:

دستگاه چاپگر
اتصال شبکه به چاپگر
شبکه، پروتکل ها و سایر اجزای ارتباطی
سایر اجزای چاپ در ویندوز

چک لیست عیب یابی

در اینجا لیستی از مراحل اساسی برای حل اکثر مشکلات مربوط به چاپ آمده است:

بررسی کنید که چاپگر فیزیکی کار می کند. اگر سایر کاربران می توانند چاپ کنند، احتمالاً علت دستگاه یا سرور چاپ نیست.


بررسی کنید که چاپگر روی سرور چاپ از درایور مناسب چاپگر استفاده می کند. اگر کلاینت های چاپ از سیستم عامل های دیگری استفاده می کنند، مطمئن شوید که تمام درایورهای لازم را برای پلتفرم های دیگر نصب کرده اید.

موارد زیر را بررسی کنید:

  • سرور چاپ فعال است.
  • فضای دیسک کافی برای اسپولینگ وجود دارد.
  • سرویس print spool در حال اجرا است
  • بررسی کنید که درایور چاپگر کامپیوتر کلاینت به صورت صحیح نصب شده است.
  • بررسی کنید که آیا چاپگر فیزیکی در حالت آماده است (Ready to print). اکثر چاپگرها می توانند یک صفحه آزمایشی را برای تأیید عملکرد صحیح چاپ کنند
  • بررسی کنید که آیا کابل داده چاپگر به درستی وصل شده است. اگر چاپگر مستقیماً با استفاده از آداپتور شبکه به شبکه وصل شده است، وضعیت چراغ روی کارت را که نشان دهنده اتصال به شبکه است را بررسی کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که می توانید از طریق شبکه با چاپگر ارتباط برقرار کنید. به عنوان مثال، اگر چاپگر از طریق پروتکل TCP/IP ارتباط برقرار می کند، می توانید از دستور ping برای تأیید اتصال استفاده کنید.
  • ارتباط با سرور چاپ را از کامپیوترهای دیگر تأیید کنید.
  • بررسی کنید که آیا هر سرویسی که برای چاپگر و کلاینتی که کار چاپ را ارسال می‌کند به درستی کار می‌کند یا خیر.
  • بررسی کنید که سرویس print spool روی سرور چاپ اجرا می شود.


مدولار بودن معماری چاپ، تشخیص مشکلات را نسبتاً آسان می کند. با آزمایش هر فرآیند، به طور کلی می توانید مشکل را شناسایی کنید. مراحل را برای هر فرآیندی که اعمال می شود دنبال کنید.

  • مدیر یک چاپگر اضافه می کند و آن را به اشتراک می گذارد.

  1. ویژگی چاپگر منطقی را بررسی کنید. مطمئن شوید که درایور آن چاپگر درست است.پ
  2. از Add Printer Wizard برای اضافه کردن یک logical printer دیگر برای همان physical printer استفاده کنید. با انجام این کار، می توانید به سرعت تشخیص دهید که آیا مشکل از logical printer است یا خیر.
  3. سعی کنید اتصالات چاپگر را مرور کنید یا پورت چاپگر را پیدا کنید. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، ممکن است مشکل از اتصال به شبکه باشد.
  4. بررسی کنید که به عنوان سرپرست یا عضوی از گروه Administrator وارد سیستم شده اید.
  • یک کلاینت شبکه به آن اشتراک متصل می شود.
  1. ویژگی چاپگر منطقی را در رایانه مشتری بررسی کنید. مطمئن شوید که درایور آن چاپگر درست است.
  2. از Add Printer Wizard برای اضافه کردن یک چاپگر منطقی دیگر برای همان چاپگر فیزیکی استفاده کنید. با انجام این کار، می توانید به سرعت تشخیص دهید که آیا مشکل از چاپگر منطقی است یا خیر.
  3. مجوزهای کاربر برای چاپ در آن چاپگر را بررسی کنید و بررسی کنید که کدام تنظیمات Group Policy برای چاپگرها فعال هستند.
  4. سعی کنید اتصالات چاپگر را مرور کنید. اگر نمی توانید این کار را انجام دهید، ممکن است مشکل از اتصال به شبکه باشد.
  • برنامه کلاینت یک print job ایجاد می کند.

1.بررسی کنید آیا سندی که مشتری می‌خواهد چاپ کند فقط از متن تشکیل شده است یا گرافیک دارد. درایور چاپگر و تنظیمات فونت را بررسی کنید.

2.بررسی کنید که آیا مشکلی وجود دارد که بر انتخاب صفحه جداکننده تأثیر می گذارد.

3.سعی کنید همان کار چاپی را از مشتری دیگری بازتولید کنید. اگر کار به درستی از مشتری دیگر چاپ شود، به احتمال زیاد مشکل ناشی از این فرآیند نیست.

4.بررسی کنید که آیا سیستم مشتری کار چاپ را به اشتراک چاپگر در سرور چاپ ارسال می کند یا خیر.

5.انتقال شبکه را بررسی کنید. به عنوان مثال، وضعیت TCP/IP یا NWLink را بررسی کنید.

سایر اجزای شبکه را که برای چاپ لازم است بررسی کنید.

محیط چاپ خود را برنامه ریزی کنید

نصب و راه اندازی چاپگر توسط امداد شبکه

بهترین شیوه های چاپ

  • محیط چاپ خود را برنامه ریزی کنید

برای تعیین تعداد و انواع چاپگرها و سرورهای چاپی مورد نیاز خود، و محل قرارگیری فیزیکی آنها، مکان فیزیکی کاربران و نیازهای چاپ آنها را در نظر بگیرید.

  • با استفاده از ابزار جستجو برای چاپگرها

سریعترین راه برای یافتن و اتصال به چاپگر استفاده از ابزار جستجو برای چاپگرها است. شروع > جستجو > برای چاپگرها را انتخاب کنید و سپس معیارهای چاپگرهای مورد جستجو را تایپ کنید. برای اطلاعات بیشتر، اتصال به چاپگر منتشر شده در Active Directory را ببینید.

  • نصب درایورهای اضافی چاپگر

اگر چاپگرها را با کلاینت هایی به غیر از کلاینت های ویندوز به اشتراک می گذارید، درایورهای چاپگر اضافی مورد نیاز را برای این کلاینت ها نصب کنید.

  • استفاده از دستورالعمل های مشابهی که برای هر منبع مشترک اعمال می شود

یک گروه کاربران محلی ایجاد کنید که دارای مجوز چاپ باشد و سپس گروه های جهانی را در گروه محلی قرار دهید.

  • حذف مجوز چاپ از گروه پیش‌فرض Everyone

از طرف دیگر، مجوز چاپ را به کاربران گروه داخلی اختصاص دهید. این استفاده از چاپگر را محدود به کاربران دامنه ای می کند که برای آنها حساب ایجاد کرده اید.

  • توزیع بار اداری

اگر امنیت نگران کننده نیست، به گروه کاربران اجازه چاپ مدیریت اسناد یا مدیریت چاپگرها را اختصاص دهید.

  • حفظ امنیت فیزیکی

اگر از چاپگر برای چاپ اطلاعات محرمانه استفاده می شود، آن را در اتاق قفل شده ایمن کنید. هنگام چاپ اسناد محرمانه، ممکن است بخواهید منبع کاغذ را روی دستی تنظیم کنید تا زمانی که کاربر به طور فیزیکی در چاپگر نباشد، سند چاپ نشود. فقط به اعضای گروه مدیران اجازه دهید چاپگر را مدیریت کنند.

  • حفظ امنیت داده ها

برای کمک به کاهش استراق سمع مشتری به سرور، استقرار IPSec را در نظر بگیرید. برای اطلاعات بیشتر، به امنیت پروتکل اینترنت (IPSec) مراجعه کنید. برای کمک به کاهش رهگیری اسناد دستگاه سرور به چاپ، یک چاپگر سازگار با IPv4 یا IPv6 را نصب کنید. می توانید از چاپگری استفاده کنید که احراز هویت رمز عبور را فراهم می کند (یعنی چاپگر چاپ نمی شود تا زمانی که کاربر رمز عبوری را که همراه با کار چاپ ارسال شده است وارد کند). همچنین می توانید در چاپگر محلی چاپ کنید.

  • انتخاب مکان فیزیکی برای چاپ استخر

برای چاپ استخرها، چاپگرها را نزدیک یکدیگر قرار دهید تا کاربران مجبور نباشند مکان‌های جداگانه‌ای را برای اسناد چاپی خود بررسی کنند.

  • مدیریت ترافیک چاپگر

چندین چاپگر منطقی ایجاد کنید که دارای برنامه زمانی متفاوتی هستند تا ترافیک چاپگر در ساعات اوج مصرف کاهش یابد. از کاربران بخواهید اسناد بزرگ مانند گزارش های حسابداری را به یک چاپگر منطقی که فقط در شب در دسترس است بفرستند تا آن اسناد تا ساعات کم مصرف منتظر بمانند تا چاپ شوند.

  • نگهداری سوابق

اطلاعات مربوط به چاپگرها و کاربرانی که توانایی مدیریت آنها را دارند به دقت مستند کنید.

  • ممیزی پرینترها

از ویژگی ممیزی برای پیگیری تغییراتی که توسط مدیرانی که چاپگرهای مشترک را مدیریت می‌کنند، استفاده کنید.

  • استفاده از آداپتورهای شبکه

ترجیحاً به جای استفاده از چاپگر پورت موازی (LPT) که مستقیماً به سرورهای چاپ متصل می شود، از چاپگرهایی استفاده کنید که مستقیماً از طریق آداپتور شبکه به شبکه متصل می شوند. چاپگری که از طریق یک پورت موازی متصل است کندتر چاپ می کند و پورت موازی به زمان CPU بسیار بیشتری نیاز دارد.

  • استفاده از عیب یاب چاپگر

برای حل سریع مشکلات، از عیب یاب چاپ استفاده کنید. همچنین می توانید از عیب یاب شبکه (TCP/IP) برای مشکلات شبکه استفاده کنید.

  • ایجاد یک پوشه سفارشی برای چاپگرها

برای سهولت مدیریت چاپگر، یک پوشه سفارشی برای چاپگرها و پوشه های هر سرور چاپی که به طور منظم مدیریت می کنید ایجاد کنید. همچنین می توانید یک میانبر برای آن پوشه در دسکتاپ ایجاد کنید.

روش حذف و نصب پرینتر در ویندوز / 4 روش کاربردی

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پشتیبانی امداد شبکه
لوگو png امداد شبکه