منوی دسته بندی

تجهیزات فیبر نوری

تجهیزات فیبر نوری

تجهیزات فیبر نوری FTTH یا Fibet To The Hom برند سیمکس

فیبر نوری برای بهره برداری نیاز به قطعات اتصال دارد. برای برقراری لینک فیبر نوری تجهیزاتی که نیازمندیم به قرار ذیل است:

optical-fiber-conector

کانکتورهای فیبر نوری

کانکتور فیبر نوری بر روی فیبر نوری با ابزارهای خاص نصب میشود و امکان انتقالداده را به ما می دهد، بعضی از این کانکتورها عبارتند از: MT – Rj و LC و SC و ST که به دو گروه مالتی مود و سینگل مود تقسیم می شوند.

پچ پنل فیبر نوری

محفظه ای است قابل نصب در رک که اتصالات فیبر نوری را نگه می دارد.

پچ کورد فیبرنوری

برای ارتباط بین پچ پنل یا باکس فیبر نوری و تجهیزات ارتباطی نیاز به کابل می باشد. این کابل پچ کورد فیبر نوری نام دارد. پچ کورد از یک طرف به پچ پنل فیبر نوری و از طرف دیگر به تجهیزات ارتباطی مانند ماژول فیبر یا مدیا کانورتر متصل می شود.

این پچ کوردها بایستی متناسب با فیبر نوری انتخاب شوند. مثلاً پچ کورد سینگل مود برای فیبر سینگل مود و پچ کورد مالتی مود برای فیبر مالتی مود.

نام گذاری پچ کورد فیبر نوری با توجه به نوع اتصال، متراژ و نوع کابل می باشد. برای مثال SC/LC 3M MM یعنی یک سر آن SC و سر دیگر آن LC است. سه متری و از نوع مالتی مود می باشد.

بر حسب کاربرد در برخی پچ کوردها کانکتورهای یک سر پچ کورد با سر دیگر متفاوت است، برای مصارف گوناگون مثلاً پچ کورد SC به LC و … پچ کوردها معمولاً دارای قابلیت انعطاف بسیار بالایی هستند و به راحتی نمی‌شکنند. طول این پچ کوردها معمولاً ۱، ۲، ۳، ۵، ۱۰ متر می‌باشد. پچ کوردها می‌توانند هر دو سر یک نوع کانکتور داشته باشند، یا دو کانکتور مختلف؛ که در آنصورت پچ کوردهایی مانند FC-LC یا FC-SC را تشکیل می‌دهند. در ایران برای بخاطر سپاری راحت تر، این کانکتورها را فرهاد (FC)، سارا (SC) و لیلا (LC) می‌نامند.

پیگتل فیبرنوری

فیبر نوری در حالت عادی امکان اتصال به تجهیزات ارتباطی را ندارد و مانند سیم لخت می باشد. برای اینکه امکان اتصال فیبر به ادوات و تجهیزات ارتباطی را داشته باشیم نیاز به اتصالات متناسب با وسایل می باشد.

یکی از معمولترین روش های نصب اتصال بر روی تار فیبر نوری استفاده از پیگتیل می باشد. پیگتیل فیبر نوری تکه کوتاهی از فیبر می باشد که قطعه اتصال بر روی آن نصب است. فیبر پس از ورود به پچ پنل یا باکس های دیگر به پیگتیل فیوژن می شود و آماده بهره برداری می شود.

انتخاب نوع پیگتیل با توجه به نوع قطعه اتصال و نوع کابل و متراژ می باشد. انواع کانکتور های فیبر نوری شامل SC ، LC و FC می باشد.

آداپتور فیبرنوری

پیگتیل فیبر نوری یک رشته تار نازک می باشد که به راحتی قابلیت شکستن دارد. به همین منظور قطعه اتصال فیبر می بایست در محلی محکم شود تا پچ کورد فیبر به آن متصل شود. این قطعه آداپتور فیبر نوری نام دارد.

این آداپتور عموماً داخل پچ پنل مخصوص فیبر قرار می‌گیرد؛ و انواع مختلف آن متناسب با نوع کانکتور به صورت ۲ پورت Duplex یا تک پورت Simplex وجود دارد

در جلوی پچ پنل یا در محلی از باکس های انتهایی فیبر شکاف هایی وجود دارد که آداپتور ها در آن قرار می گیرد. قطعه اتصال پیگتیل از یک طرف وارد ان می شود و سر دیگر آن پچ کورد متصل می شود

علی

یک نظر

  • admin گفت:

    تجهیزات فیبر نوری ّFtth همه ساخت شرکت سایمکس میباشند .

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پشتیبانی امداد شبکه
    لوگو png امداد شبکه