بررسی جامع انواع قرارداد اجرا و پشتیبانی شبکه های کامپیوتری و تفاوت بین آنها + نمونه قرارداد

در پروژه های فناوری اطلاعات قرارداد در معنای عام همان عقد یا contract  در زبان انگلیسی می باشد که به معنای یک توافق الزام‌آور میان اشخاص است که حقوق و تکالیف طرفین آن را تعیین می‌کند. در تعبیر حقوقی نیز به توافق دو یا چند اراده در جهت ایجاد یک اثر حقوقی را قرارداد گویند. اما در ارتباط با واژه پیمان باید گفت که در معنای اخص، نوع خاصی از قرارداد های اداری می باشد که به موجب آن پیمانکار و کارفرما تعهدات مشخص شده ای را بر عهده می گیرند. علی الاصول قرارداد پیمان دارای تیپ قراردادی از قبل تهیه شده می باشند که امکان تغییر آن ها وجود ندارد. برای مثال می توان از نشریه ۴۳۱۱ شرایط عمومی پیمان نام برد که در اغلب قراردادهای پیمانکاری از آن استفاده می شود

قرارداد پشتیبانی شبکه

قرارداد اجرا

قراردادهای شبکه می‌توانند بر اساس نوع پروژه، نیازها و شرایط مختلف به انواع مختلف تقسیم شوند. در زیر، توضیحاتی در مورد چند نوع قرارداد شبکه معمولی آورده شده است:

قرارداد پشتیبانی

عملکرد سریع و روان شبکه شما اساس قرارداد پشتیبانی با یک شرکت کارآمد است. با قرارداد تعمیر و نگهداری شبکه امی توانید کل زیرساخت شبکه خود را از LAN، WAN یا SAN تثبیت کنید. ما از شما در مدیریت و پیکربندی شبکه پشتیبانی می کنیم و در صورت بروز نقص سخت افزاری، , نرم افزاری مشکلات شبکه را رفع نموده و سخت افزارها را تعمیر یا تعویض می کنیم.

پشتیبانی شبکه کامپیوتر

قراردادهای پیمانکاری اجرای پروژه های شبکه های کامپیوتری شامل 5 نوع قرارداد است .

قراردادهای شبکه می‌توانند بر اساس نوع پروژه، نیازها و شرایط مختلف به انواع مختلف تقسیم شوند. در زیر، توضیحاتی در مورد 5 نوع قرارداد شبکه معمولی آورده شده است:


1- قرارداد PM یا مدیریت پروژه

قرارداد PM یا Project Management Contract . مدیریت کامل یک پروژه از اجرا تا پشتیبانی در حوزه‌ی شبکه‌های کامپیوتری به یک نوع از قراردادهای مرتبط با مدیریت پروژه مرتبط است. در این نوع قرارداد، یک شرکت یا فرد به نام مدیر پروژه (Project Manager) مسئولیت اجرای و مدیریت یک پروژه مرتبط با شبکه کامپیوتری را بر عهده می‌گیرد. این پروژه‌ها ممکن است شامل نصب و راه‌اندازی شبکه، به‌روزرسانی تجهیزات، ارتقاء سیستم‌ها یا هر فعالیت دیگری مرتبط با مدیریت و اجرای یک پروژه شبکه باشد. قرارداد PM معمولاً شرایط وظایف مدیر پروژه، زمانبندی‌های مورد نیاز، هزینه‌های مربوط به خدمات مدیریت پروژه، و شرایط پایان‌نامه پروژه را مشخص می‌کند.

2- قرارداد EM مهندسی و مدیریت فناور اطلاعات :

این نوع قرارداد بیشتر در پروژه‌هایی با پیچیدگی فنی بالا و نیاز به مهندسی دقیق و مدیریت کارهای پروژه استفاده می‌شود. این قرارداد معمولاً شامل ایجاد یک ساختار مهندسی و مدیریتی جهت اجرای پروژه است.

قرارداد E&M یا Equipment and Maintenance Contract در حوزه‌ی شبکه‌های کامپیوتری به یک نوع از قراردادهای پشتیبانی و نگهداری متصل است. این نوع قرارداد عموماً بین یک شرکت پشتیبانی و یک سازمان یا شرکت انجام می‌شود. در این قرارداد، شرکت پشتیبانی مسئولیت تأمین تجهیزات (Equipment) مورد نیاز برای شبکه‌های کامپیوتری سازمان را بر عهده دارد، همچنین مسئولیت انجام عملیات نگهداری و تعمیرات دوره‌ای و اضطراری این تجهیزات نیز بر عهده اوست. این قرارداد به منظور اطمینان از عملکرد بهینه و پایداری شبکه‌های کامپیوتری سازمان بسته می‌شود.


3- قرارداد EPC اجرا، تأمین و تست خدمات شبکه های کامپیوتری و فناوری اطلاعات

( Engineering, Procurement, and Construction)

این نوع قرارداد شامل مراحل مهندسی، تأمین مواد، و اجرای فیزیکی پروژه است. پیمان‌کار به تمامی مراحل از طراحی تا ساخت و تحویل پروژه مسئول است.

قرارداد انجام مهندسی، تهیه و ساخت (EPC Contract) : در این نوع قرارداد، یک شرکت یا فرد (مجری) بر عهده دارد که پروژه را از مرحله طراحی و مهندسی (Engineering)، تهیه مواد و تجهیزات (Procurement)، تا ساخت و اجرا (Construction) انجام دهد، به طوری که به پایان رساندن پروژه به مشتری (سازنده پروژه) تحویل می‌دهد.

این دسته بندی در حوزه پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری ممکن است برای پروژه‌های بزرگ و پیچیده به‌کار رود. مراحل مهندسی (طراحی و مهندسی نیازمندی‌ها)، تهیه (خرید تجهیزات و نرم‌افزارها) و ساخت (نصب و پیکربندی سیستم‌های شبکه) از جمله فعالیت‌هایی است که در این دسته بندی مد نظر قرار می‌گیرد.

4- قرارداد EPCM :

(Engineering, Procurement, Construction, and Management)

در این نوع قرارداد، به علاوه فرآیندهای Engineering، Procurement، و Construction، مدیریت پروژه نیز به موارد اصلی اضافه می‌شود. این قرارداد می‌تواند برای پروژه‌های IT با مراحل مختلف مانند طراحی، تهیه و تدارک تجهیزات، ساختارهای شبکه، و مدیریت عملیات استفاده شود.

5- قرارداد EPCIC :

(Engineering, Procurement, Construction, Installation, and Commissioning)

این نوع قرارداد شامل اجرای فرآیندهای Engineering، Procurement، Construction، نصب، و راه‌اندازی پروژه است. از طراحی و تهیه تجهیزات تا نصب و راه‌اندازی نهایی سیستم‌های IT، همه مراحل پروژه تحت پوشش این قرارداد قرار می‌گیرد.

6- قرارداد EPCI :

(Engineering, Procurement, Construction, and Installation)

در این نوع قرارداد، نصب نیز به موارد اصلی اضافه می‌شود. این قرارداد برای پروژه‌هایی که شامل مراحل طراحی، تهیه تجهیزات، ساخت و ساز، و نصب سیستم‌های IT هستند، استفاده می‌شود.

7- قرارداد برای پروژه‌های کوچک در حوزه فناوری اطلاعات،

قراردادهای زیر ممکن است مناسب باشند:

  1. قرارداد T&M (Time and Materials): در این نوع قرارداد، هزینه‌ها بر اساس زمان و مواد مصرفی محاسبه می‌شوند. این نوع قرارداد برای پروژه‌های کوچک با محدودیت‌های زمانی و بودجه مناسب استفاده می‌شود، زیرا اجازه می‌دهد تا هزینه‌ها و زمان اجرای پروژه در حد مشخصی کنترل شود.قرارداد کارکرد/ ساعت در زمینه دورکاری و حضوری کارشناسان فناوری اطلاعات ) در این نوع قرارداد بسته به نوع کار از تکنسینها ، کارشناسان ، متخصصین و فوق تخصصها استفاده شده و بر اساس زمان انجام کار و خدمات به صورت کار ساعت محاسبه میگردد . در این نوع قرارداد، هزینه‌ها بر اساس زمان و مواد مصرفی محاسبه می‌شود. این نوع قرارداد معمولاً در پروژه‌هایی با ابهامات زیاد یا نیاز به تغییرات مکرر به کار می‌رود.
  2. قرارداد FP (Fixed Price): در این نوع قرارداد، قیمت نهایی پروژه از پیش تعیین می‌شود و معمولاً بر اساس تخمین هزینه‌ها و زمان موردنیاز برای انجام پروژه تعیین می‌شود. این قرارداد برای پروژه‌هایی که دارای اهداف و محدودیت‌های مشخص هستند و به دقت مشخص شده‌اند، مناسب است.
    قرارداد Lump Sum در دسته‌ی قراردادهای قیمت ثابت (Fixed Price) قرار می‌گیرد. در این نوع قرارداد، قیمت نهایی پروژه از پیش تعیین می‌شود و توافق بر روی یک مبلغ کلی برای انجام پروژه صورت می‌گیرد، بدون در نظر گرفتن تعداد ساعات کاری یا مواد مصرفی. اگر هزینه‌های اضافی بیافتد، پیمان‌کار مسئول است.

قرارداد پشتیبانی و نگهداری شبکه

هدف از خدمات این است که سیستم فناوری اطلاعات را در شرایط و عملکرد خوب و به روز با قابلیت هایی که امکان استفاده مورد نظر مشتری را فراهم می کند، حفظ کند.

انواع قراردادهای پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری

در قراردادهای پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری، معمولاً انواع مختلفی از قراردادها وجود دارد که به نیازها و شرایط خاص هر پروژه و سازمان مربوط می‌شوند. برخی از انواع معمول قراردادهای پشتیبانی شبکه‌های کامپیوتری عبارتند از:

  1. قرارداد پشتیبانی و نگهداری (Maintenance and Support Contract): این نوع قرارداد برای ارائه خدمات پشتیبانی فنی و نگهداری شبکه‌های کامپیوتری شامل رفع اشکالات، به‌روزرسانی‌ها، مانیتورینگ و سایر خدمات پشتیبانی استفاده می‌شود.
  2. قرارداد سرویس سطح سرویس (Service Level Agreement – SLA): در این نوع قرارداد، سطح سرویس‌ها، عملکرد شبکه و انتظارات مشتریان در قالب اهداف قابل اندازه‌گیری و قابل ارزیابی مشخص می‌شود. SLA معمولاً شامل زمان‌بندی پاسخ‌دهی به درخواست‌ها، زمان‌بندی برای رفع اشکالات، و سایر پارامترهای کلیدی مرتبط با کیفیت خدمات است.SLA معمولاً شامل مواردی مانند زمان‌های پاسخگویی، زمان‌های تعمیرات، سطح دسترسی و عملکرد شبکه و موارد فنی دیگر است.
  3. قرارداد خدمات مدیریت فناوری اطلاعات MPC (Managed Services Contract): قراردادEM -در این نوع قرارداد، شرکت یا سازمان ارائه دهنده خدمات مدیریت شبکه به طور کامل مسئولیت مدیریت و پشتیبانی از شبکه را بر عهده می‌گیرد. این شامل مانیتورینگ 24/7، مدیریت امنیت، پشتیبانی فنی و سایر خدمات مدیریتی است.
  4. قرارداد تعمیر و نگهداری تجهیزات (Equipment Maintenance Contract): در صورتی که پروژه شامل تجهیزات سخت‌افزاری نیز باشد، قراردادهای جداگانه برای تعمیر و نگهداری این تجهیزات می‌تواند منعقد شود. این شامل تجهیزات مانند سوئیچ‌ها، روترها، سرورها و سایر دستگاه‌های شبکه است.
  5. قراردادهای استشمار یا قرارداد خدمات اشتراکی (Subscription Contracts): در این نوع قرارداد، مشتریان می‌توانند از خدمات پشتیبانی و نگهداری به صورت ماهانه یا سالانه با پرداخت یک مبلغ ثابت استفاده کنند. این نوع قرارداد معمولاً برای ارائه خدمات به کاربران کوچک و متوسط ​​مناسب است.
  6. قرارداد T&M (Time and Materials):یک توافق نامه مبتنی بر زمان و مصالح است که در آن مشتری به ارائه‌دهنده خدمات پرداخت می‌کند بر اساس زمانی که صرف می‌شود و مصالحی که استفاده می‌شود. قرارداد T&M معمولاً در پروژه‌هایی با اهداف نامعلوم و پیچیده استفاده می‌شود و هزینه‌ها بر اساس ساعت کاری و مصالح محاسبه می‌شود.

نمونه قرارداد پشتیبانی ونگهداری شبکه های کامپیوتری (امد اد شبکه )

تاریخ :…../…../……… شماره :…………………

بسمه تعالی

طرفین قرارداد :

پیمانکار: این قرارداد بین – شرکت امداد شبکه ، تلفن تماس : 09394020022  و آدرس ایمیل : info@emdadshabake.ir آدرس سایت Https//Emdadshabake.ir که از این پس مجری نامیده می شود

کارفرما : آقای/شرکت …………………………….     به آدرس : ……………………………………………………………………………………………

تلفن تماس : ……………   و آدرس ایمیل : ………………………………….  که از این پس کارفرما نامیده می شود .

ماده 1 ) موضوع قرارداد : قرارداد خدمات مدیریت فناوری اطلاعات

MPC (Managed Services Contract)

موضوع قرارداد عبارت است از قرارداد مدیریت فناوری اطلاعات شامل پشتیبانی شبکه های کامپیوتری شامل کلاینتها و سرور ها #پشتیبانی_نرم-افزاری ، خدمات_سخت افزاری ، #عیب یابی-کامپیوتر و بروزرسانی نرم افزار ها و  می باشد . تجهیزات مورد قرارداد به شرح مجموعه تعداد …….. دستگاه سرور  ……… دستگاه کامپیوتر  …………  موضوع این قرارداد است که در محل آدرس ذکر شده کارفرما می باشد .

  • تبصره 1 : در مورد دستگاه ها و نرم افزار های خاص شامل دوربین های مداربسته ، اتوماسیون اداری ، نرم افزار های مالی و اداری در مواقع بروز مشکل ، پشتیبانی با شرکت اصلی ( فروشنده ) می باشد .
  • تبصره 2 : ساعات اداری ارائه خدمات از طرف مجری در روز های شنبه تا پنج شنبه از ساعت 9 الی 17 و روز های پنج شنبه از ساعت 9 الی 13 می باشد .

ماده 2 ) مدت قرارداد :

  • مدت قراداد از تاریخ ………………….. تا ……………….. به مدت ………. می باشد .
  • تبصره 3 : ادامه این قراداد پس از پایان مدت زمان قرارداد با توافق مجدد طرفین امکان پذیر می باشد .

ماده 3 ) مبلغ قراداد :

این قرارداد به صورت ماهانه به مبلغ …………………… ریال ( به حروف …………………..ریال )که مبلغ در پایان هرماه از سوی کارفرما پرداخت می شود . که این پرداخت به منزله رضایت کارکرد کارفرما از خدمات ارائه شده ماه قبل می باشد .

مبلغ قرارداد خالص بوده و در صورت کسر مبلغ از سوی کارفرما ، کسورات به عهده کارفرما می باشد .

ماده 4 ) تعهدات پیمانکار:

تعهدات پیمانکار:

  1. بازدید دوره‌ای و خدمات سرویس:
    پیمانکار متعهد است به بازدیدهای دوره‌ای ماهانه و ارائه خدمات سرویس تجهیزات شبکه و رایانه‌ها، و در صورت لزوم، ارائه گزارش‌های مربوطه، اقدام نماید.
  2. تعمیر و تعویض تجهیزات:
    در صورت معیوب بودن تجهیزات فعال و غیرفعال شبکه، پیمانکار موظف است تا حداکثر ظرف مدت سه روز کاری، تعمیر یا تعویض آن‌ها را انجام دهد، و در صورت نیاز با هماهنگی با کارفرما یا نماینده آن‌ها عمل کند.
  3. گسترش سیستم‌های رایانه‌ای و شبکه:
    در صورت درخواست کارفرما برای گسترش کمی و کیفی سیستم‌های رایانه‌ای و شبکه که خارج از تعهدات پیمانکار باشد، هزینه‌های مربوطه محاسبه و اجراء طی قرارداد جداگانه و از سوی کارفرما پرداخت می‌شود.

تبصره:
در صورت عدم تعمیر قابلیت تجهیزات، پیمانکار باید به سرعت موضوع را به کارفرما اطلاع دهد تا بر اساس صلاحدید خود اقدام نماید.

ارائه راهکارهای امنیتی:
پیمانکار مسئول ارائه راهکارهای مناسب برای بهبود امنیت شبکه،

جلوگیری از نفوذها و آسیب‌های داخلی و خارجی، افزایش ضریب اطمینان و سلامت اطلاعات موجود،

مدیریت پهنای باند و مانیتورینگ و عیب‌یابی منابع تحت شبکه است.

تبصره ۲– مدیریت و حفاظت در مقابل حملات خرابکارانه برنامه ریزی شده و اختلال های ویروسی بعهده پیمانکار نمی باشد زیرا موارد ذکر شده در قرارداد کاملا مجزایی با عنوان  امنیت شبکه و بیمه اطلاعات  قابل اجراست که شرایط و مفاد خاص خود را دارد.

مدیریت و نگهداری شبکه محلی:

استفاده از فناوری Microsoft Windows Server:

شبکه محلی تحت نظارت قرار می‌گیرد که با استفاده از فناوری Microsoft Windows Server، اقدام به مدیریت و نگهداری آن می‌نمایند.

تنظیم سرویسهای شبکه و بهبود ساختار آدرس دهی:

پیمانکار مسئول تنظیم و مدیریت سرویس‌های مختلف شبکه، اصلاح ساختار آدرس دهی و ایجاد یک ساختار شبکه مطمئن و کارآمد هستند.

بروزرسانی سرویسهای دیوار آتش و ضد ویروس:

پیمانکار با بروزرسانی و مدیریت مداوم سرویس‌های دیوار آتش (Firewall) و نرم‌افزارهای ضد ویروس (Anti-Virus)، از امنیت و حفاظت شبکه اطمینان حاصل می‌نمایند.

انجام بازدیدهای دوره‌ای:

پیمانکار ملزم به انجام بازدیدهای دوره‌ای است، به گونه‌ای که در هر زمانی که نیاز باشد مطابق با طرح مشخص شده، بازدید انجام دهد. در صورت عدم نیاز، حداقل یکبار در ماه موظف به حضور در محل کارفرما می‌باشد.

تبصره ۶: تأمین نرم‌افزارهای مورد نیاز با پیشنهاد پیمانکار و تأیید کارفرما انجام می‌شود و هزینه‌های خرید به عهده کارفرما است.

تبصره ۷: تأمین پهنای باند مناسب اینترنت برای استفاده کاربران شرکت با پیشنهاد پیمانکار و تأیید کارفرما صورت می‌پذیرد و پرداخت هزینه‌های آن نیز بر عهده کارفرما خواهد بود.

تبصره ۸: فرآیند خرید قطعات برای تعویض یا ارتقاء بر عهده پیمانکار است و با تأیید کارفرما صورت می‌گیرد، هزینه آن نیز باید به صورت مجزا با ارائه فاکتور توسط کارفرما پرداخت گردد.

تبصره ۹: ارائه خدمات به صورت غیر حضوری (Any desk) بر اساس نیازهای کارفرما و به دفعات انجام می‌شود و اولویت به مراجعه حضوری و فیزیکی در محل کارفرما داده می‌شود.

تبصره ۱۰: در صورتی که شرایط سخت افزاری و اجرای شبکه بر اساس پیشنهاد پیمانکار صورت پذیرد، پیمانکار موظف به ارائه گارانتی برای عدم وقوع اتفاقاتی مانند هک و غیره است.

  • مجری متعهد می گردد کلیه اطلاعات کارفرما شامل فایل های موجود در شرکت ، اطلاعات سخت افزاری و نرم افزار ، مکاتبات ایمیلی رمز های ورود به سرور ، دستگاه های خاص شامل: مودم ، اکسس پوینت و رمز های مربوط به بانک های اطلاعاتی SQL و سایر اطلاعات مربوط به کارفرما و سیاست های کاری در حوزه IT  را که در اختیار دارد ، چه در زمان اجرای قرارداد و چه بعد از اتمام قرارداد محرمانه تلقی نموده و از افشای آن به دیگران خودداری نماید .
  • تشخیص خرابی قطعات و همچنین تعویض آن قطعات با مجری می باشد . بدیهی است هزینه خرید قطعه و حمل و نقل بر عهده کارفرما می باشد .
  • این قرارداد شامل خرابی های ناشی از آتش سوزی ، جابجایی غلط ، نوسانات برق ، تخریب عمدی و تعمیرات توسط اشخاص غیر مجاز نمی باشد که در این صورت هزینه به صورت جداگانه از کارفرما دریافت خواهد شد .
  • مجری متعد می گردد که در هر گونه اختلاف پرداخت و یا محاسبات با مبلغ قرارداد هیچ گونه تهدیدی در مورد افشای اطلاعات و یا عدم ارائه رمز سرور ها ننماید .و مطابق با تعرفه های کارشناسی سازمان نظام صنفی رایانه ای یا سایت امداد شبکه مطابق تعرفه های سالانه محاسبه نماید .

ماده 5 ) تعهدات کارفرما :

  • کارفرما متعهد می گردد که کلیه نکات ایمنی در حد متعارف که توسط مجری تعیین می گردد را رعایت نماید .
  • کارفرما ی #پروژه_شبکه متعهد می گردد درخواست خود را حداقل به یکی از روش های ارتباطی شامل : ارسال ایمیل ،ارسال پیام به شماره #واتساپ_پشتیبانی-شبکه ………………………… یا به شماره تلفن ……………………..-021 و یا خط مستقیم #کارشناس_پیشتیبانی شبکه به شماره ……………………… اطلاع برساند که هر کدام از این روش ها گزارش مجری محسوب می گردد .
  • کارفرما متعهد می گردد بدون هماهنگی با مجری از افراد متفرقه جهت تعمیر ، تغییر ، بازدید سرور ، نصب نرم افزار و تجهیزات مرتبط با کامپیوتر و شبکه استفاده ننماید .
  • کارفرما متعهد می گردد نسبت به پرداخت کلیه فاکتور ها و هزینه های اضافی که به صورت ماهیانه از سوی مجری به امور مالی شرکت کارفرما ارسال می گردد در زمان مقرر اقدام نماید .

ماده ۶ – زمانبندی حضور در محل کارفرما:

به طبق این توافق‌نامه، پیمانکار متعهد است که در هر زمانی که کارفرما درخواست حضور او را داشته باشد، در محل کارفرما حضور داشته و به انجام وظایف خود ادامه دهد تا زمانی که مشکلات موردی حل نشده باشند. علاوه بر این، در صورت عدم وقوع ضرورت فوری، پیمانکار باید به صورت دوره‌ای حداقل یک بار در ماه بازدید کامل از محل کارفرما داشته و گزارش مربوطه را در صورت لزوم به کارفرما ارائه دهد.

در صورتی که کارفرما نیاز به نصب سخت‌افزار یا ارائه سرویس جدیدی داشته باشد، پیمانکار موظف است این نیاز را به صورت مازاد و خارج از حدود توافق‌نامه برآورده کند و مبلغ راه‌اندازی را به صورت جداگانه دریافت نماید. در صورتی که سرویس مورد نیاز نیاز به نگهداری و پشتیبانی طولانی مدت داشته باشد، مبلغ مربوط به پشتیبانی فعلی افزوده خواهد شد.

همچنین، در صورتی که کارشناسان برای ماموریت‌های خارج از شهر تهران اعزام شوند، علاوه بر محاسبه مبلغ ایاب و ذهاب، مبلغی برای حضور آن‌ها در نظر گرفته می‌شود که این مبلغ برای کارفرما قابل پرداخت است و باید به صورت فاکتور به او ارسال شود.

ماده 7 ) حوادث غیر مترقبه ( فورس ماژور ) :

به هنگام بروز حوادث غیر مترقبه و سایر عوامل از قبیل جنگ ، اعتصاب ، آتش سوزی ، زلزله ، قطع ارتباط مخابراتی ، وضع قوانین و مقررات دولتی به گونه ای که انجام تعهدات موضوع قرارداد را منتفی نماید ، مسئولیتی متوجه مجری و کارفرما نخواهد بود .

ماده 8) فسخ قرارداد :

در صورتی که هر یک از طرفین به بخش یا تمامی تعهدات خود عمل ننماید ، طرف مقابل می تواند با ارسال اخطار کتبی با مهلت حداقل 15 روز اقدام به فسخ قرارداد نماید . در صورت فسخ این قرارداد ، کارفرما متعهد می گردد که کارمزد خدمات ارائه شده توسط مشاور تا زمان فسخ را به وی پرداخت نماید .

ماده 9 ) تعداد نسخ قرارداد :

این قرارداد در 8 ماده و 3 تبصره در دو نسخه تنظیم ، که هریک از نسخ آن دارای حکم واحد است و پس از امضا و مبادله بین طرفین لازم الاجرا خواهد بود .

  مهر و امضا کارفرما                                                                    مهر و  امضا

همچنین برای عقد قراداد میتوانید به سایت میانجی سرا مراجعه نمایید .

دانلود فایل ورد نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه های کامپیوتری

تلفن تماس با امداد دفتر تهران 09394020022 0214480015 – دفتر اصفهان 03137420022

قرارداد پشتیبانی و نگهداری شبکه

توافقنامه SLA سطح خدمات امداد شبکه

قرارداد تعمیر و نگهداری را به درستی طراحی کنید.

مانیتورینگ هوشمند و پشتیبانی شبکه
مانیتورینگ هوشمند و پشتیبانی شبکه

تجهیزات اکتیو شبکه چیست .

پسیو شبکه: پشتیبانی شبکه | صفر تا صد خدمات پشتیبانی‏

داکت و ترانکینگ

#علی-سلطانی #رنک-سایت

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

یک نظر

  • admin گفت:

    دیدگاه *
    نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه
    نمونه قرارداد پروژه شبکه
    تعرفه قرارداد پشتیبانی شبکه
    نمونه قرارداد کابل کشی شبکه
    مبلغ قرارداد پشتیبانی شبکه
    نمونه قرارداد پشتیبانی سایت
    نمونه قرارداد نصب و راه اندازی شبکه
    دانلود نمونه قرارداد پشتیبانی سایت

    نمونه قرارداد پشتیبانی نرم افزار
    نمونه قرارداد پشتیبانی سخت افزار
    نمونه قرارداد پشتیبانی نرم افزار و سخت افزار
    نمونه قرارداد پشتیبانی it
    نمونه قرارداد پشتیبانی سایت
    نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه
    نمونه قرارداد پشتیبانی اینستاگرام
    نمونه قرارداد پشتیبانی شبکه و سخت افزار
    نمونه قرارداد پشتیبانی دوربین مدار بسته
    نمونه قرارداد پشتیبانی نرم افزار نظام صنفی

  • دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    پشتیبانی امداد شبکه